شنبه 1 اردیبهشت 1403

کلیات متن مذاکرات هسته‌ای توسط مسئولان کشور پذیرفته شده است / برداشتن تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی کشور؛ هدف اصلی مذاکرات

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کلیات متن مذاکرات هسته‌ای توسط مسئولان کشور پذیرفته شده است / برداشتن تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی کشور؛ هدف اصلی مذاکرات

سید محمد رضا میر تاج الدینی گفت: اصل مذاکرات برای برداشتن تحریم ها و انتفاع اقتصادی کشور از برجام است و هم اکنون توپ در زمین طرف مقابل است. اگر آن ها شرایط ما را بپذیرند، توافق در دسترس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان؛ سید محمد رضا میر تاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تبریز در مجلس در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور و اقامه اولین نماز جمعه در نهاوند در جمع مردم این شهر گفت: مذاکرات هسته ای به مرحله حساسی رسیده است و کلیات متن را مسئولان در قسمت های مختلف کشور پذیرفته اند ولی ملاحظاتی وجود دارد که در قالب نامه به طرف مقابل اعلام شده است.

وی اظهار داشت: در این مذاکرات مصالح کشور رعایت شده و توپ در زمین طرف مقابل است و اصل مذاکرات برای این است که تحریم ها از کشور برداشته شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: برجام مانند یک چک نقد نشده است و همه مذاکرات برای برداشتن تحریم ها و انتفاع اقتصادی کشور و نقد شدن این چک است.

وی ادامه داد: تجربه گذشته برجام را داریم و این تجربه این است که ما همه تعهدات را انجام دادیم و می دانیم که آمریکا عهد شکن است و باید بدانیم ماهیت آمریکا تغییر نکرده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: فقط در سطح برجام با آمریکا مذاکره می کنیم و نه بیشتر و مجلس هم در قالب قانون راهبردی رفع تحریم ها نظارت می کند که راستی آزمایی شود و قدم به قدم کارها انجام شود.

وی عنوان کرد: باید مطمئن شویم تحریم ها برداشته، مشکل بانک ها حل و مراودات پولی و مالی برقرار شود.

میر تاج الدینی گفت: یکی از موارد و خواسته های ما از این مذاکرات این است که باید مرحله به مرحله جلو برویم و نفع اقتصادی برای ما داشته باشد که این نکته مهم است.

وی افزود: بحث تضمین ها هم مهم است به این صورت که مثلا آمریکا اگر دوباره از برجام خارج شد؛ ما هم قدرت بازگشت پذیری سریع را در دستور کار داشته باشیم و سریعا و بدون فوت وقت به غنی سازی ادامه دهیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بصیرت و استقامت همراه یک دیگر هستند چون اگر فتنه ها را نشناسیم و آگاهی نداشته باشیم نمی توانیم از حق دفاع کنیم که این غبارآلود کردن فضا یکی از حربه های دشمنان است.

وی ادامه داد: بصیرت باعث می شود بتوانیم انقلابی بمانیم و مقاومت کنیم و از این جهت است که رهبر انقلاب بر بحث جهاد تبیین تاکید دارند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نباید حرف هایی زده شود که باعث ناامیدی و یاس شود باید انتقاد کنیم ولی پیشرفت ها هم گفته شود تا باعث ایجاد امید در مردم شود.

وی عنوان کرد: ایران به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده است و ایران بود که در مقابل طرح خاورمیانه بزرگ غربی ها ایستاد و این طرح را با شکست مواجه کرد و امروز ایران در معادلات منطقه نقش اصلی را دارد.

میر تاج الدینی بیان داشت: امروز قدرت معنوی و نفوذ منطقه ای ایران باعث شده که در اتفاقات منطقه نقش ایران بی بدیل و مهم باشد.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: مشکلات وجود دارد ولی خوشبختانه دولت پای کار است و دولت بدون تعطیلی شبانه روز در حال تلاش است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: باید همه کمک کنیم و ضعف ها را برطرف کنیم تا با هدایت های مقام معظم رهبری از این مشکلات عبور کنیم.

انتهای پیام /