پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کمبود فضای فرهنگی عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی البرز است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمبود فضای فرهنگی عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی البرز است

کرج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ در موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: کاستی و کمبود فضای فرهنگی، عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی البرز است، از این رو تامین لوازم و امکانات برای رفع محرومیت‌های این حوزه ضروری به نظر می‌رسد.

ناصر مقدم روز چهارشنبه در دیدار با دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز افزود: برای رفع آسیب‌ها نیازمند توجه و تلاش مدیران دغدغه‌مند و تامین اعتبارات و امکانات حداقلی از سوی مسوولان ارشد استان هستیم، چرا که وضع کنونی به هیچ وجه پاسخگوی کاستی های موجود نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: باید نگاه مسوولان به موضوع و عرصه فرهنگ و تاثیرات و قابلیت‌های آن تغییر کند.

وی ادامه داد: اعتبارات استانی تخصیص یافته به حوزه فرهنگ، بسیار ناچیز است و به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای حداقلی کنونی استان نیست و بهبود وضع موجود نیازمند تغییر نگاه مسوولین استان به موضوع و اهمیت فرهنگ و معضلات فرهنگی است.

مقدم اضافه کرد: تا ضرورت حمایت از حوزه فرهنگ و اثرگذاری این موضوع در کاهش و رفع معضلات جامعه احساس نشود، نمی‌توانیم به تغیر اساسی در این حوزه امیدی داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اعلام آمادگی خود و اداره کل متبوعش در رفع محرومیت‌های البرز اظهار داشت: این اداره کل با اشتیاق کامل و در حد امکانات و ظرفیت‌های موجود از هیچ حمایت و اقدامی در راستای توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و محرومیت زدایی فروگذار نخواهد کرد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در راستای وظایف تخصصی و با بهره‌گیری از بسترهای قانونی، حداکثر تلاش خود را در کاهش و رفع محرومیت‌های فضاهای فرهنگی، تحقق عدالت فرهنگی، ارتقای ارزش‌های اسلامی و رشد فضایل اخلاقی جامعه، با تکیه بر استعدادها و ظرفیت‌های موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به کار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با قدردانی از نگاه و برنامه‌های مدنظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و تاکید بر ضرورت رفع محرومیتهای موجود، آمادگی و مشارکت این اداره کل در توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، تحقق فرهنگ مطالبه‌گری و تلاش در راستای محرومیت‌زدایی استان تاکید کرد.

مقدم افزود: در راستای رفع محرومیت‌های موجود، لزوم نگاه فراگیر و مناسب به وجوه مختلف محرومیتها ضروری است تا علاوه بر احصاء مشکلات و کاستی‌ها و تقسیم کار تخصصی میان دستگاه‌های متولی و مسوول، شاهد توسعه متوازن و مناسب فضاهای فرهنگی در مناطق محروم باشیم و از هرگونه اقدام تک بعدی پرهیز کنیم.

همچنین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به مختصات و شاخص‌های استان در محرومیت‌های موجود، اهتمام به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد مطالبه‌گری در راستای تحقق عدالت اجتماعی را نقطه تلاقی این 2 حوزه با وظایف قرارگاه محرمیت‌زدایی استان عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد منتج افزود: استان البرز در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از وضع مناسبی برخوردار نیست و همین محرومیت‌ها موجب شکل‌گیری زمینه‌های بسیاری از کاستی‌ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی شده است.

وی تصریح کرد: این محرومیت‌ها به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی و استان البرز نیست و رفع آنها نیازمند همکاری و توجه عموم مسوولین و مشارکت مردم است.

*س_برچسب‌ها_س*