سه‌شنبه 17 مهر 1403

کمیته امداد سالانه 70 هزار شغل ایجاد می کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمیته امداد سالانه 70 هزار شغل ایجاد می کند

بجنورد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد سالانه 70 هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند که تاکنون بیشترین شغل ایجاد شده در مناطق روستایی بوده است.

سیدمرتضی بختیاری روز دوشنبه در آیین بهره برداری از 6 هزار و 941 واحد مسکونی محرومان به صورت ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری افزود: در این پیوند، با همکاری استانداران، بانک های عامل و بانک مرکزی بیش از 500 هزار شغل در سال چهارم برنامه پنج ساله ششم توسعه ایجاد شد.

وی گفت: توانمندسازی مددجویان، اشتغالزایی و تامین مسکن برای محرومان از برنامه های کاربردی این مجموعه است.

وی همچنین از رییس جمهوری تقاضا کرد: در بودجه سال 1400 در تبصره 16 برای بخش اشتغال اعتباری 2 برابر لحاظ شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی را روستاییان تشکیل می دهند و به همین دلیل توسعه استان از روستا و عشایر آغاز می شود.

محمدعلی شجاعی با اشاره به روز روستا و عشایر اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح بیش از 6 هزار واحد مسکونی روستایی در کل کشور بودیم که یک چهارم آن در استان خراسان شمالی بود.

استاندار خراسان شمالی افزود: عملیات اجرایی 10 هزار واحد مسکونی از سال های گذشته آغاز شده که تاکنون 9 هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده و هزار مسکن در دست ساخت است.

شجاعی گفت: طرح هادی در 66 روستا با اعتبار 350 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و دهیاری ها انجام و 125 کیلومتر معابر روستایی نیز آسفالت شده است.

وی همچنین در خصوص طرح اشتغالزایی در استان خراسان شمالی گفت: 702 طرح اشتغالزایی از سوی دهیاری ها به تهران ارسال شده است که تاکنون 52 درصد آن به انجام رسیده است.

وی در خصوص نفوذ بیمه روستایی و عشایری گفت: استان خراسان شمالی در این رابطه رتبه 4 کشور را دارد.

وی بیان کرد: همچنین 9 هزار مسکن روستایی در استان خراسان شمالی مقاوم‌سازی شده است.

شهرستان مانه وسملقان در 45کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.

از برنامه های سفر یکروزه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به خراسان شمالی افتتاح هزار و 400 مسکن مددجویی در استان و کلنگ زنی ساختمان اداری کمیته امداد خراسان شمالی در بجنورد بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*