چهارشنبه 4 مهر 1403

گاریدو انتقام فرهاد مجیدی را از جواد نکونام می‌گیرد؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
گاریدو انتقام فرهاد مجیدی را از جواد نکونام می‌گیرد؟

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در شرایطی امشب (چهارشنبه) از ساعت 19 در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم می‌روند و داربی پایتخت را برگزار می‌کنند که در جدال پیش‌رو بدون‌شک اتفاقات پرشماری برای اولین‌بار رخ خواهد داد که شاید مهم‌ترین، ثبت اولین حضور رامین رضاییان در ترکیب استقلال مقابل پرسپولیس باشد! در این میان، یکی دیگر از اولین‌هایی که قرار است در مسابقه امشب شود، نخستین حضور خوان کارلوس گاریدو در داربی پایتخت است.

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس که توانسته شروع خوبی در لیگ برتر فوتبال ایران داشته باشد و میانگین امتیاز 2 در کارنامه او در لیگ بیست‌وچهارم دیده می‌شود، به دنبال کسب محبوبیتی ویژه با رسیدن به موفقیت در داربی پایتخت است. جالب آنکه با وجود ثبت اولین حضور گاریدو در ادوار داربی در مسابقه امشب، این سرمربی اسپانیایی سابقه حضور در نقش سرمربی را مقابل استقلال در کارنامه خود دارد و در واقع دوئل امشب او با آبی‌پوشان پایتخت، سومین رویارویی‌اش برابر استقلال است!

توقف برابر استقلالِ شفر در آزادی خوان کارلوس گاریدو در تیم‌های مختلفی تجربه سرمربیگری دارد و در قاره آسیا هم در کشورهایی، چون عربستان و امارات مربیگری کرده و با اتمسفر و جو فوتبال آسیا بیگانه نیست. گاریدو حدود 5 سال قبل سکان هدایت العین امارات را برعهده داشت که در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل 19-2018، او همراه تیم العین به تهران سفر کرد و برابر استقلال قرار گرفت؛ آن‌هم در حالی‌که در آن مقطع، وینفرد شفر سکان‌دار آبی‌ها بود و در شب گلزنی فرشید باقری برای استقلال در ورزشگاه آزادی، نبرد استقلال و العین با تساوی 1-1 خاتمه یافت و برنده نداشت.

شکست مقابل استقلالِ مجیدی در العین گاریدو در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 19-2018 با استقلالِ شفر مواجه شد، اما در دور برگشت شرایط متفاوت از بازی رفت پیش رفت؛ چرا که فرهاد مجیدی جانشین سرمربی آلمانی آبی‌ها شده بود. در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین، آبی‌پوشان پایتخت با وجود دریافت گل اول، مقابل تیمِ گاریدو کامبک زدند و گلزنی محمد دانشگر و مرتضی تبریزی باعث شد تا بردی 2 بر یک در کارنامه استقللال شود و سرمربی اسپانیایی ناکام در کسب موفقیت برابر آبی‌پوشان پایتخت بود.

وقت انتقام فرا رسید؟ سرمربی اسپانیایی سرخ‌پوشان که عمده موفقیت‌هایش در قاره آفریقا و تیم‌های مراکشی به‌دست آمده، به دنبال ساخت یک برند ویژه برای خود در فوتبال آسیا است. بعد از شروع خوب در تیم پرسپولیس، شکست دادن استقلال در داربی هم می‌تواند نتیجه یک بازی سرنوشت‌ساز را به سود سرخ‌ها رقم بزند و هم آنها را بیش از پیش به صدر جدول نزدیک کند. همین مسئله باعث شده تا گاریدو با انگیزه‌ای مضاعف به دنبال انتقام از استقلال باشد و باید دید در سومین رویارویی‌اش با آبی‌ها در تمامی رقابت‌ها و اولین حضورش در داربی پایتخت، سرمربی اسپانیایی موفق به شکست دادن آبی‌پوشان می‌شود یا دوره ناکامی گاریدو برابر استقلال ادامه دارد.

منبع: فوتبال 360

از میان اخبار

(ویدیو) کری سنگین احمدرضا عابدزاده برای استقلال چند ساعت مانده به دربی

آمار عجیب جواد نکونام مقابل پرسپولیس

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس؛ تغییر تاکتیک نکونام برای بردن دربی

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل استقلال؛ غافلگیری در راه است؟