پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

گرمای بی‌سابقه در «هفته جهنمی» فرا رسید

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
گرمای بی‌سابقه در «هفته جهنمی» فرا رسید

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همچنین افزایش دما پیش‌بینی می‌شود

هفته پیش رو که از دیروز آغاز شد، در سرتاسر کشور گرما غالب شده و اصلی‌ترین پدیده جوی کشور گرمای شدید خواهد بود. استان‌های گرمسیر کشور طی هفته جاری با دماهای بسیار بالا همراه خواهند بود و گرمای شدید بالای 45 درجه را در فلات مرکزی و نوار جنوبی کشور شاهد خواهیم بود.

شدت گرما برای دو روز پایانی هفته خواهد بود و روز های پنجشنبه و جمعه شدت گرما به اوج خود خواهد رسید.

در همین حال بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همچنین افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان صاف در ارتفاعات گاهی قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد با خیزش موقت گردوخاک همراه است.

از روز یکشنبه تا دوشنبه (5 تا 6 تیرماه) نفوذ گرد و غبار انتقالی غربی همراه با کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. طی این مدت روند تدریجی افزایش دما پیش بینی می شود. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای 40 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (6 تیر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 40 درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (7 تیر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای41 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هم اکنون دیگران می خوانند
گرمای بی‌سابقه در «هفته جهنمی» فرا رسید 2