سه‌شنبه 10 مهر 1403

گروه "سپاه شیطان" در دام انگلیس افتاد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
گروه "سپاه شیطان" در دام انگلیس افتاد

اقتصادنیوز: دولت انگلیس روز سه‌شنبه اعضای یک گروه وابسته به روسیه را به بهانه مشارکت در حملات سایبری علیه نهادهای دولتی و زیرساخت‌های این کشور، تحریم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، آمده است که 16 عضو گروه موسوم به «سپاه شیطان» به طور همزمان در فهرست تحریم‌های لندن، واشنگتن و کانبرا قرار گرفته‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است که «سپاه شیطان» طی یک دهه گذشته، حملات سایبری مخربی را در سراسر جهان به راه انداخته است. «این حملات شامل حملات بدافزار و باج‌افزار علیه مؤسسات درمانی، دولتی و بخش عمومی بریتانیا و همچنین شرکت‌های فناوری تجاری خصوصی است.»

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی های افراد تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. این افراد همچنین حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس در همین پیوند ادعا کرد: «ولادیمیر پوتین یک دولت مافیایی فاسد ساخته است که در مرکز آن قرار دارد. ما باید در هر مرحله با آن مبارزه کنیم و اقدام امروز فقط یک آغاز است.»

وی افزود: «تحریم‌های وضع شده پیام روشنی به کرملین می‌فرستد که ما حملات سایبری روسیه را، خواه از طرف خود دولت و خواه از طرف اکوسیستم جنایتکارانه سایبری آن باشد، تحمل نخواهیم کرد.»

خبر مرتبط اجرای پروژه‌های مشترک با روسیه ظرفیت‌های زیادی ایجاد می کند

اقتصادنیوز: رئیس جمهور گفت: اگر پروژه‌های مهم مشترک ایران و روسیه به مرحله اجرا برسند ظرفیت‌های بزرگی در زمینه مقابله با تحریم‌های ظالمانه برای دو کشور ایجاد خواهند کرد.

دن جارویس معاون امنیتی وزیر کشور انگلیس هم گفت: «جرایم سایبری صدمات زیادی را به مردم و کسب و کارها در سراسر جهان وارد می کند، اما اقدام امروز نشان داد که دست‌اندرکاران این جرایم با عواقب جدی مواجه می‌شوند.»

وی افزود: «ما به همکاری با شرکای بین‌المللی خود برای پیگیری و افشای فعالیت‌های مخرب سایبری و محافظت از مردم ادامه خواهیم داد.»

روابط لندن و مسکو از سال 2018 به این سو، در پی ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روسیه در شهر سالزبری انگلیس تیره شده است. در این میان مناقشه اوکراین هم که در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو کلید خورد، به روابط متزلزل مسکو و لندن ضربه زده است.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم علیه روسیه به تنش و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون صدها شهروند و سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
گروه "سپاه شیطان" در دام انگلیس افتاد 2