سه‌شنبه 17 مهر 1403

گزارش روزانه بورس 10 مرداد / احیای نصفه و نیمه بورس

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
گزارش روزانه بورس 10 مرداد / احیای نصفه و نیمه بورس

بازار سرمایه آخرین روز معاملاتی هفته ی جاری را با رشدی 20 هزار واحدی به پایان رساند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام چهارمین روز کاری هفته را متعادل آغاز کرد، اما رفته رفته با توجه به افزایش اندک نرخ ارز در بازار ازاد و همچنین اخباری مبنی بر حمایت از بازار سرمایه با افزایش تقاضا مواجه شد و در نهایت صعودی به پایان رساند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 20 هزار واحدی به 1 میلیون و 1993 هزار واحد رسید و در آستانه ورود به کانال 2 میلیون واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی 6 هزار و 700 واحدی به ارتفاع 705 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «شپنا»، «تاپیکو» و «شبندر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «خاور» و «آریا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «انتخاب»، «خاور» و «دی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نیان»، «دی» و «کتوسعه» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 مرداد ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 92 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز 321 نماد در محدوده مثبت و 104 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 249 نماد در محدوده مثبت و 74 نماد در محدوده منفی معامله شدند.