چهارشنبه 13 تیر 1403

گزینه نزدیک به فرزین در راس کمیسیون اقتصادی مجلس / منازعات بانک مرکزی و مجلس کاهش پیدا می‌کند؟

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
گزینه نزدیک به فرزین در راس کمیسیون اقتصادی مجلس / منازعات بانک مرکزی و مجلس کاهش پیدا می‌کند؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روز گذشته یکشنبه دهم تیر ماه اولین اجلاسیه مجلس دوازدهم شورای اسلامی برگزار شد که در این مراسم اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سید شمس الدین حسینی را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند. پیش از این شمس الدین حسینی در دولت دهم وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده و همچنین عضو ناظر شورای پول و اعتبار، رئیس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روز گذشته یکشنبه دهم تیر ماه اولین اجلاسیه مجلس دوازدهم شورای اسلامی برگزار شد که در این مراسم اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سید شمس الدین حسینی را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند.

پیش از این شمس الدین حسینی در دولت دهم وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده و همچنین عضو ناظر شورای پول و اعتبار، رئیس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم بوده است.

در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی محمدرضا پورابراهیمی ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت. پورابراهیمی یکی از اصلی‌ترین منتقدان سیاست‌های بانک مرکزی بود و ظرف یک سال گذشته چندین نطق علیه سیاست «تثبیت»، «تخصیص دلار 28 هزار و 500 تومانی به اقلام اساسی» و «بهره 30 درصدی سپرده خاص» داشت.

با توجه به اینکه شمس‌الدین حسینی و محمدرضا فرزین طرح هدفمندی انرژی را با یکدیگر اجرا کردند و در سال‌های اخیر نیز رابطه حسنه‌ای با یکدیگر داشتند پیش‌بینی می‌شود سطح منازعات مجلس و بانک مرکزی در این دوره کاهش پیدا کند.

شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگویی رسانه‌ای پیشتر گفته بود: «تقویت اقتدار بانک مرکزی باعث برقراری آرامش نسبی در بازار ارز شده است. یکی از کارهای خوب آقای فرزین از روز اول، تاکید بر گسترش بازار رسمی است.»

وی افزود: «حرکت‌هایی که بانک مرکزی در کنترل نقدینگی و مدیریت بازار ارز شروع کرده را مثبت می‌بینم، ولی در ادامه باید در مدل‌های تامین مالی تجدیدنظر شود.»