جمعه 14 اردیبهشت 1403

گسترش همکاری ایران با کشورهای آفریقایی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
گسترش همکاری ایران با کشورهای آفریقایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به نقش مهم بورکینافاسو در منطقه آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی به‌ویژه بورکینافاسو است.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با آقای عیسی بورو قائم‌مقام وزیر امورخارجه بورکینافاسو ضمن ابراز خرسندی از حضور هیأت بورکینافاسو در ایران گفت: سیاست‌های کلی دو کشور همسو بوده و اشتراکات زیادی بین دو دولت در راستای همکاری‌های دوجانبه وجود دارد.

سیدصولت مرتضوی افزود: با توجه به نقش مهم بورکینافاسو در منطقه آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی به‌ویژه بورکینافاسو است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای چند بخش مهم است؛ تعاون که از سرمایه‌های خُرد مردم تشکیل شده است. نظارت بر روابط کار، مدیریت کارگری و کارفرمایی و دفاع از حقوق کارگران، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و دفاع از حقوق معلولان از جمله وظایف مهم این وزارتخانه است.

مرتضوی تأکید کرد: این وزارتخانه به عنوان یکی از بازوهای اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران تجربیات باارزشی در صنایع تولیدی فولاد، سیمان، پتروشیمی، صنعت سلولزی و معادن دارد که می‌تواند آن‌ها را در اختیار کشور دوست، بورکینافاسو قرار دهد.

قائم‌مقام وزیر امورخارجه بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن قدردانی از استقبال شایسته ایرانیان گفت: این همکاری‌ها در بین رهبران دو کشور مشهود است و با اشتیاق و ظرفیت بالا از برگزاری نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی که مقرر است در مرداد امسال در «واگادگو» تشکیل شود، استقبال خواهیم کرد و به‌نوعی خواهان ادامه روند همکاری‌ها در آینده هستیم.

عیسی بورو با ابراز امیدواری نسبت به گسترش همکاری‌های دوجانبه افزود: آرزو داریم که این همکاری‌ها گسترش بیشتری پیدا کند.

وی همچنین از گشایش سفارت این کشور در ایران و معرفی سفیر این کشور خبر داد.

در ابتدای این دیدار قائم‌مقام وزیر امورخارجه بورکینافاسو با حضور در یادمان شهید گمنام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نثار گل به مقام شامخ شهدای والامقام ادای احترام کرد.