دوشنبه 16 مهر 1403

گلزارهای شهدای زنجان ثبت ملی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گلزارهای شهدای زنجان ثبت ملی می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از اقدام برای ثبت 6 گلزار شهدا این استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

امیر ارجمند روز پنجشنبه پیرامون این موضوع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعه 6 گلزار شهدا در این استان شامل شریف آباد، خیرآباد، صائین قلعه، دیزج آباد، هیدج و سنبل آباد در حال اقدام است و این گلزارهای شهدا از آثار شاخص در این مناطق محسوب می‌شوند.

وی افزود: مستندسازی، تهیه و تدوین پرونده ثبت ملی گلزارهای شهدا و پیشنهاد آن به وزارت میراث فرهنگی برای ثبت در فهرست آثار ملی در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ثبت گلزارهای شهدا بنا به رهنمود رهبر معظم انقلاب و در پی تفاهمنامه انعقاد شده بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی با بنیاد شهید و امور ایثارگران، با هدف حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعدی و تعامل و همکاری متقابل در زمینه های مشترک صورت گرفته است.

وی بر ضرورت حفظ و نگهداری مطلوب و شایسته گلزارهای شهدا بعد از ثبت ملی آن‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: این مجموعه ها از ارزش های معنوی منحصر بفردی برخوردار هستند.

استان زنجان، سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*