پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

یادداشت‌نویسان برتر جشنواره ملی گره در مازندران تجلیل شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یادداشت‌نویسان برتر جشنواره ملی گره در مازندران تجلیل شدند

ساری - ایرنا - نویسندگان 10 یادداشت برتر ارسالی به جشنواره ملی گره در مراسم پایانی که امروز پنجشنبه در شهرستان نکاء استان مازندران برگزار شد، تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در این مراسم گفت: حریت و جسارت در خبر باید در دستور کار خبرنگاران و بیان حقیقت اولویت مهم رسانه ها باشد.

مسعود بصیری با بیان این که امروزه آگاهی و روشنگری در جهان امری مهم و اساسی است که نباید از آن غافل شد، افزود: خبرنگاران امروزه پیامبران اطلاع رسانی و حقیقت هستند و باید روشنگری کنند و به دنبال تغییر باشند.

وی ادامه داد: دنیا تنها مکانی برای دورهمی نیست و باید با تلاش و ایستادگی تلاش کنیم که اکنون در شرایط کرونایی ایستادگی و مقاومت مردم ما زبانزد جهان شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: رسانه ها وظایف مختلفی برعهده دارند و باید تلاش کنند که با قلم، بیان و زبان خود، باری بر دوش نباشند و عمل کننده و روشنگر باشند.

در این مراسم از بین 10 برگزیده و یاداشت برتر در بخش ویروس کرونا، 6 اثر برتر از استان های لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران و همدان جایزه جشنواره را دریافت کردند چهار نفر نیز لوح تقدیر این رویداد فرهنگی را گرفتند.

بر اساس اعلام متولیان برگزاری این جشنواره، در مجموع 221 اثر در قالب یاداشت در مورد کرونا از 24 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

جشنوراه ملی گره با هدف شناسایی و تقدیر از برترین های اطلاع رسانی درست و بهنگام در ارتباط با کرونا از اسفند ماه پارسال از سوی بسیج رسانه شهرستان نکاء فراخوان داد.

بسیج رسانه مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا و بیمه تعاون کشور در برگزاری این جشنواره ملی مشارکت داشتند. استان مازندران بیش از 800 خبرنگار دارد که در 500 پایگاه خبری، روزنامه، خبرگزاری و سایر فضای مجازی حوزه خبری فعالیت دارند. شیوع کرونا سی ام بهمن ماه سال جاری در استان مازندران شیوع یافت. طبق آمار هم اکنون با گذشت بیش از 110 روز همچنان حدود 300 بیمار کرونایی در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*