یک‌شنبه 1 مهر 1403

یک خبر مهم از باشگاه پرسپولیس منتشر شد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
یک خبر مهم از باشگاه پرسپولیس منتشر شد

اعضای جدید هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس به‌طور رسمی معرفی شد.

با اعلام رسمی باشگاه پرسپولیس مهدی همتی مقدم، محمد آخوندی، احد میرزایی، سیامک جلوه و پیمان حدادی به عضویت هیات مدیره این باشگاه در آمد.

مجمع عمومی عادی پرسپولیس بطور فوق‌العاده این ساختمان این باشگاه در تاریخ هفتم شهریور 1403 تشکیل جلسه داد و اعضای هیات مدیره رسما معرفی شدند.

باشگاه فوتبال پرسپولیس در سال 1342 بنیان‌گذاری شد. این باشگاه تاکنون رویدادهای ورزشی گوناگونی را پشت سر گذاشته‌است و یکی از پرهوادارترین و پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال در آسیا است. این نوشتار به پیشینه باشگاه فوتبال پرسپولیس می‌پردازد.

پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس بازی می‌کند و پس از سال 1347، در همه ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است. این تیم از سال 1342 تا 1345 در دسته دوم فوتبال به فعالیت خود ادامه می‌داد و در سال 1346 در پی نتایج ضعیف و همچنین تغییراتی که در قوانین فدراسیون فوتبال بوجود آمد، به دسته پایین تر یعنی دسته سوم فوتبال ایران سقوط کرد. اما با تلاش های علی عبده، این تیم توانست در سال 1347 در جام باشگاه‌های تهران به میدان برود.

پرسپولیس از آغاز تاریخ خود، شانزده بار در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران به قهرمانی رسیده و از این جهت پرافتخارترین تیم است. بر پایه گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس به‌عنوان پرهوادارترین تیم فوتبال آسیا شناخته شده‌است و پس از آن دالیان چین و الهلال عربستان در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند. مهم‌ترین افتخارات باشگاه پرسپولیس از ابتدای تأسیس خود تاکنون شانزده قهرمانی و ده نایب قهرمانی لیگ‌های سراسری ایران، هفت قهرمانی و دو نایب قهرمانی جام حذفی ایران، پنج قهرمانی و یک نایب قهرمانی سوپر جام ایران، شش قهرمانی و چهار نایب قهرمانی جام باشگاه‌های تهران، دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی جام حذفی تهران، یک قهرمانی جام شهید اسپندی، یک قهرمانی مسابقات انتخابی آسیا، یک قهرمانی جام برندگان جام آسیا، دو مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، یک مقام نایب قهرمانی جام برندگان جام آسیا، سه مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا است.

تیم پرسپولیس از ابتدای تأسیس خود با کسب 39 جام رسمی و 28 جام کشوری پر افتخار ترین باشگاه تاریخ فوتبال ایران محسوب می شود. مالک باشگاه پرسپولیس پیش از انقلاب علی عبده بود. باشگاه پرسپولیس با پنج قهرمانی متوالی در لیگ برتر ایران رکورددار می‌باشد. تیم پرسپولیس چهار بار در فینال‌های تورنمنت‌های مختلف آسیایی (دو فینال لیگ قهرمانان آسیا، دو فینال جام برندگان جام آسیا) حضور داشته‌است. باشگاه پرسپولیس با کسب هفت عنوان قهرمانی و دو عنوان نایب قهرمانی جزو تیم‌های پر افتخار در جام حذفی فوتبال ایران به‌شمار می‌آید.

باشگاه پرسپولیس 9 بار در مرحله نیمه‌نهایی تورنمنت‌های مختلف آسیایی (سه بار لیگ قهرمانان آسیا، چهار بار جام باشگاه‌های آسیا، دو بار جام برندگان جام آسیا) حضور داشته‌است. باشگاه پرسپولیس نخستین تیم در فوتبال ایران بوده که دو بار در دهه‌های 90 و 1400 به‌طور همزمان در یک فصل موفق به کسب سه‌گانه در فوتبال ایران یعنی قهرمانی همزمان لیگ ایران، جام حذفی ایران و سوپر جام ایران در یک فصل شده و از این حیث رکورددار در فوتبال ایران است. تیم پرسپولیس با کسب یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی پُرافتخارترین تیم ایرانی و سومین تیم پُرافتخار در تورنمنت جام برندگان جام آسیا محسوب می‌شود. باشگاه پرسپولیس با کسب شانزده قهرمانی در ادوار لیگ رکورددار بیشترین تعداد قهرمانی در لیگ‌های سراسری ایران است. تیم پرسپولیس موفق به کسب چهار قهرمانی متوالی در سوپر جام ایران شده‌است. باشگاه پرسپولیس موفق به کسب پنج قهرمانی متوالی در جام باشگاه‌های تهران شده است.

تیم پرسپولیس سه بار در دهه‌های 70، 90 و 1400 موفق به کسب دبل کاپ (دوگانه) قهرمانی همزمان در هر دو جام در طول یک فصل (لیگ ایران، جام حذفی ایران) شده و از این حیث در فوتبال ایران رکورددار است. تیم پرسپولیس با پنج قهرمانی در سوپر جام ایران رکورددار بیشترین تعداد قهرمانی در این جام است. باشگاه پرسپولیس با نه قهرمانی در لیگ برتر دارای بیشترین تعداد عنوان قهرمانی بوده و از این حیث رکورد دار در فوتبال ایران می باشد. باشگاه پرسپولیس نه بار در فینال جام حذفی و شش بار در فینال سوپر جام حضور داشته‌است.

یک خبر مهم از باشگاه پرسپولیس منتشر شد 2