سه‌شنبه 17 مهر 1403

یک ریل‌گذاری جدید در حوزه مدیریت مصرف انرژی ایجاد شده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
یک ریل‌گذاری جدید در حوزه مدیریت مصرف انرژی ایجاد شده است

مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران برگزار شد، گفت: در قوانین بودجه و برنامه هفتم با یک ریل‌گذاری جدید در حوزه مدیریت مصرف انرژی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان عضو کمیسیون تلفیق بودند و تاکید دارند اولویت دولت اجرای برنامه هفتم است و ماده 46 آن اصلاح شده و برای آن سازوکار مالی ایجاد شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران بیان کرد: قبلا وزارت نفت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت داشت و در سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر یک معاونت مسئول این کار بود که دست چندم بودند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس اظهار کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی مدیریت واحد در مصرف نداشتند و ایجاد تمرکز در ماده 46 ایجاد شده و دولت باید سازمان جدیدی برای این امر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آسیب دیگر منابع مالی بود، گفت: اسیب عدم تمرکز به این صورت بود که پول سرمایه‌گذاران برنمی‌گشت. براساس این آسیب‌شناسی حستب بهینه‌سازی مصرف انرژی ایجاد و مقرر شد شرکت‌هایی که می‌خواهند به سرمایه‌گذاران حواله دهند به حالت پسینی تبدیل شوند.

در حال تکمیل...