یک‌شنبه 10 تیر 1403

یک شرکت دانش‌بنیان در تربت‌حیدریه موفق به صادرات سیستم امنیتی به چهار کشور شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک شرکت دانش‌بنیان در تربت‌حیدریه موفق به صادرات سیستم امنیتی به چهار کشور شد

تربت‌حیدریه - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده سیستم‌های امنیتی در تربت‌حیدریه علاوه بر تامین بازار داخلی، محصول خود را به چهار کشور افغانستان، عراق، ترکیه و گرجستان صادر می‌کند.

مدیر این شرکت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند آغاز فعالیت ما به سال 1386 باز می‌گردد اما با حمایت مرکز رشد دانشگاه تربت‌حیدریه از سال 1395 در زمینه تولید سیستم‌های امنیتی شامل دزدگیر، ردیاب و تمامی سیستم‌هایی که جنبه امنیتی دارند فعالیت خود را رسمیت بخشیده و گسترش دادیم.

سیدمرتضی میرزایی افزود: کاربرد این محصولات در ناوگان دریایی، اماکن عمومی و خودروهاست و از آنجا که نمونه خارجی آنها به کشور وارد می‌شود در تلاشیم با نمونه وارداتی رقابت کرده و در صرفه جویی ارزی کشور سهیم باشیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون دارای 350 نماینده در سراسر کشور هستیم و برای 50 مهندس نیز اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌ایم.

این کارآفرین گفت: به جز 20 درصد ماده اولیه، بقیه محصول نهایی را پرسنل این شرکت تولید می کنند و از آنجا که بخشی از فرایند تولید نیازمند کار دستی، نیروی فراوان و غیرمتخصص است لذا تولید بخشی از محصول نظیر کارتن بسته‌بندی را برون سپاری کرده‌ایم.

میرزایی افزود: تمرکز در بخش‌های نرم و سخت‌افزار، شبکه، آی‌. تی و در نهایت کنترل کیفیت در حوزه الکترونیک متمرکز است و به دست مهندسان بومی انجام می‌شود.

وی در خصوص نحوه حمایت مرکز رشد دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه نیز گفت: مرکز رشد برای ما نقش یک حامی را بازی کرده است و از روز نخست چنان ما را به تحقق ایده‌های خود دلگرم کرده است که موفق شدیم سطح توانمندی خویش را ارتقا دهیم.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان گفت: همچنین مرکز رشد دانشگاه تربت‌حیدریه ما را با ایجاد سیستم و نحوه چیدمان نیروهای متخصص آشنا کرد و با بدنه دولت متصل ساخت.

میرزایی افزود: اگرچه تحریم بر بخشی از فعالیت های ما اثر منفی گذاشته است اما از دیگر سو فرصت هایی نیز به وجود آورده است به طوری که علاوه بر بازار داخلی گستره فعالیت خود را در کشورهای منطقه توسعه دادیم و معتقدیم همچنان که کربن در فشار تبدیل به الماس می‌شود چنین مزیتی برای شرکت ما پدید آمد.

وی ادامه داد: مدارج علمی، مدارک و مستندات قانونی ما شامل گواهی علم و فناوری رشد پیشرفته، گواهی ثبت علامت تجاری، پروانه بهره‌برداری صنایع از اداره صمت، گواهی ایزو 9001، گواهی استاندارد کیفیت و رضایت‌مندی مشتری موجود و قابل عرضه است.

در همین ارتباط، علی کوچی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه دولتی تربت‌حیدیه نیز گفت: نظیر این موفقیت را در سایر شرکتهای خراسان رضوی نیز شاهدیم و در همین ارتباط مرکز رشد واحدهای فناور تربت‌حیدریه از سال 93 تاکنون 60 واحد دانش‌بنیان و فناور را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است.

تربت‌حیدریه در مرکز خراسان رضوی و 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها