سه‌شنبه 3 مهر 1403

یک فرمانده بلندپایه موشکی حزب‌الله لبنان ترور شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
یک فرمانده بلندپایه موشکی حزب‌الله لبنان ترور شد

اقتصادنیوز: منابع امنیتی از کشته شدن یک فرمانده حزب‌الله طی حمله اسرائیل به بیروت خبر می‌دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، منابع امنیتی از کشته شدن یک فرمانده حزب‌الله طی حمله اسرائیل به بیروت خبر می‌دهند.

دو منبع امنیتی لبنان به خبرگزاری رویترز گفتند که در حمله هوایی اسرائیل به حومه جنوبی بیروت در روز سه‌شنبه، یکی از فرماندهان حزب‌الله که از چهره‌های برجسته در بخش موشکی آن بود، کشته شد. این در حالی است که نگرانی‌ها از بابت وقوع جنگی تمام عیار در خاورمیانه افزایش یافته است. این منابع، فرمانده کشته شده را ابراهیم قبیسی معرفی کردند. در این 6 نفر کشته شدند.

اسرائیل برای دومین روز متوالی پس از موج جدیدی از حملات هوایی به اهدافی در لبنان، منطقه جنوبی بیروت را که تحت کنترل حزب الله است، مورد حمله قرار داد.

خبر مرتبط حزب الله لبنان رسما ترور فرمانده خود را تکذیب کرد

اقتصادنیوز: حزب الله لبنان رسما شکست رژیم اسرائیل در ترور فرمانده ارشد خود را اعلام کرد.

این حمله هوایی ساختمانی در محله معمولا شلوغ غبیری در بیروت را هدف قرار داد. یکی از منابع امنیتی عکسی را به اشتراک گذاشت که نشان دهنده آسیب به طبقه بالای یک ساختمان پنج طبقه است.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه نیز حملات هوایی علیه حزب الله انجام داد که به گفته مقامات لبنانی بیش از 500 کشته برجای گذاشت. مقامات لبنانی اعلام کردند که 558 نفر از جمله 50 کودک و 94 زن در حملات هوایی روز دوشنبه اسرائیل کشته شدند. آنها گفتند که 1835 نفر دیگر زخمی و ده‌ها هزار نفر دیگر فرار کرده‌اند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت: «من معتقدم که ما هنوز هم می‌توانیم راهی برای کاهش تنش بین اسرائیل و لبنان پیدا کنیم و راه‌حلی دیپلماتیک به دست آوریم که به افراد اجازه می‌دهد به خانه‌های خود بازگردند».

حزب الله در پیامی که روز سه‌شنبه در تلگرام منتشر کرد، اعلام کرد که حزب‌الله از موشک جدید فادی 3 در حمله به پایگاه ارتش اسرائیل استفاده کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
یک فرمانده بلندپایه موشکی حزب‌الله لبنان ترور شد 2