شنبه 14 مهر 1403

یک‌هزار و هشت خودرو در زمان محدودیت‌های کرونایی زنجان جریمه شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک‌هزار و هشت خودرو در زمان محدودیت‌های کرونایی زنجان جریمه شدند

زنجان - ایرنا - جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: از آغاز اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی تاکنون تردد خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته و طی این مدت یک‌هزار و هشت خودروی متخلف در مبادی ورودی و خروجی و داخل شهرها اعمال قانون شده‌اند.

سرهنگ ایرج خانی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به همکاری 95 درصدی هم استانی‌ها با پلیس در اجرایی شدن برنامه های مقابله با کرونا افزود: در قالب دستورالعمل اعلام شده، نیروی انتظامی استان نیز در اجرای بومی سازی طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی 2 محور اساسی را مورد توجه قرار داد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا نیروی انتظامی استان محدودیت تردد و کنترل وسایط نقلیه در مناطق دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد بیماری کرونا و دیگری بحث نظارت بر فعالیت اصناف، اماکن را در اولویت کاری خود قرار داده است.

این مسؤول ادامه داد: هم اکنون بیش از 31 نقطه در بحث کنترل وسایل نقلیه و 2 هزار و 788 نفر نیروی انسانی به طور میانگین روزانه 340 نفر از ابتدای آذرماه این طرح را در کل استان اجرا می‌کنند که در این راستا از ظرفیت دوربین‌های ثابت و البسه پلیس نیز استفاده شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی شبانه تاکنون 414 فقره جریمه 200 هزار تومانی، 190 فقره جریمه 500 هزار تومانی و 407 فقره جریمه یک میلیون تومانی صادر شده است.

خانی‌پور افزود: طبق دستورالعمل های اعلام شده کارکنانی که محل سکونت و کار آن‌ها خارج از شهر بوده و خودروی آنها طی این مدت جریمه شده، نگران نباشند زیرا هماهنگی لازم در این زمینه انجام گرفته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در خصوص نظارت بر محدودیت کرونایی مشاغل غیرضرور استان نیز گفت: با تشکیل تیم تلفیقی بیش از 6 هزار بازدید صنوف استان انجام گرفته که که سه هزار و 500 مورد تذکر لسانی در اماکن عمومی جهت خودداری از تجمعات داده شده، 82 مورد پلمب بوده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت هشت هزار مورد تذکر به اماکن عمومی و علاوه بر آن رصد فضای مجازی، به حداقل رساندن مراجعه کنندگان به یگان های انتظامی انجام گرفته است که اجرای این طرح کماکان تا اعلام برنامه جدید از سوی مرکز، همچنان ادامه دارد.

*س_برچسب‌ها_س*