سه‌شنبه 17 مهر 1403

یک کتابفروشی بجنورد برای کتاب سنگربندی کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک کتابفروشی بجنورد برای کتاب سنگربندی کرد

بجنورد - ایرنا - یک کتابفروشی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، به مناسبت هفته دفاع مقدس، با راه‌اندازی طرح ابتکاری سنگر کتاب، کتاب‌خوانان و مراجعان را به مهمانی سال‌های دفاع مقدس برد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مدیر مسوول کتابفروشی «کوچه کتاب» روز شنبه گفت: طرح سنگر کتاب، همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در این کتابفروشی به اجرا درآمده و هدف از آن آشنایی نسل جوان با خاطرات و دلاورمردی های رزمندگان دوران جنگ تحمیلی از طریق ارائه کتاب های مرتبط با این موضوع به آنان بوده است.

مصطفی قدوسی افزود: یکی از راهبردهای طرح سنگر کتاب، تربیت محقق در حوزه کتاب و کتابخوانی با قابلیت آموزش سیستم سازی و تشکیلاتی، برنامه ریزی و برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی کاربردی در حوزه کتاب و کتابخوانی برای کلیه افراد علاقه مند در این حوزه است.

وی دیگر راهبرد سنگر کتاب در حوزه فرهنگی را تربیت برنامه نویس فرهنگی و تبلیغ برای مراکز تحقیقاتی، آموزشی، مدیریتی و سازمانی در حوزه های مختلف کتاب و کتابخوانی، برنامه ریزی و برگزاری فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی در سطح استان و کشور و ارائه مشاوره های تخصصی به مشتاقان برای اجرای الگوی صحیح تبلیغ و اشاعه فرهنگ کتاب دانست.

طرح کوچه کتاب از طرح های موفق حوزه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه است که با همت کتابفروشی کوچه کتاب، حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و شورای اسلامی شهر بجنورد راه اندازی شده است.

سرانه مطالعه در خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است اما این استان جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت در کشور داراست.

هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز شده که تا ششم مهرماه ادامه دارد.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*