سه‌شنبه 17 مهر 1403

10 هکتار از مراتع طارم طعمه حریق شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 هکتار از مراتع طارم طعمه حریق شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: 10 هکتار از مراتع روستای ده‌بهار در شهرستان طارم، طعمه حریق شد.

صفی الله کرامتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه عصر شنبه /24 خرداد ماه جاری / اتفاق افتاد که پس از ساعت ها تلاش بی وقفه نیروهای منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر، محیط زیست و فرمانداری شهرستان طارم و نیروهای کمکی اعزام شده از مرکز استان در نهایت ساعت 21:30 اطفا شد.

وی اظهار داشت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، نیروهای کمکی (متخصص اطفا آتش) از مرکز استان زنجان با یک فروند بالگرد عازم منطقه شدند تا هرچه سریعتر حریق را اطفا و مهار کنند تا از گسترش و سرایت آن به دیگر مناطق جلوگیری شود.

کرامتی تصریح کرد: عوامل شهرستان طارم ازجمله فرماندار، معاون فرماندار، دبیر مدیریت بحران و رییس منابع طبیعی در اطفاء این آتش سوزی، تلاش وافر داشتند که از آنان و دیگر نیروهای حاضر در محل که زحمات زیادی را متحمل شدند، قدردانی می شود.

وی افزود: حوالی ساعت 2:30 ظهر شنبه، همچنین قریب نیم هکتار از مراتع روستای چفتان در شهرستان طارم، طعمه حریق شد که با حضور نیروهای اطفاء حریق، پس از 1/5 ساعت تلاش بی وقفه خاموش شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: نیروهای محیط زیست شهرستان طارم نیز پس از اطلاع از حریق، بلافاصله عازم محل شده و مبادرت به اطفاء حریق کردند.

علی مرشدی افزود: متاسفانه تعدادی از حشرات و خزندگان که کند حرکت هستند و توان فرار از صحنه حادثه را ندارند بر اثر این آتش سوزی زنده زنده سوختند.

وی اظهار داشت: عوامل اداره کل محیط زیست تا ساعت یک بامداد امروز / یکشنبه 25 خرداد ماه / در محل حادثه آتش سوزی حضور داشتند تا از شعله ور نشدن مجدد حریق مطمئن شوند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*