شنبه 14 مهر 1403

10 وسیله ایمنی که همیشه باید در ماشین تان داشته باشید

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
10 وسیله ایمنی که همیشه باید در ماشین تان داشته باشید

«حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند!»؛ مطمئناً شما هم این جمله را بارها شنیده‌اید. پیش‌بینی کردن حوادث و آماده بودن برای مواجه شدن با آن‌ها، به نشان دادن عکس‌العمل مناسب در زمان وقوع حادثه کمک می‌کند. حوادثی که در جاده‌ها و هنگام رانندگی رخ می‌دهد را نیز باید جدی گرفت و وسایل ایمنی خودرو را برای روزهای پرحادثه تکمیل کرد. در ادامه این مقاله وسایل ایمنی ماشین که وجود آن‌ها در هر خودرویی ضروری است را به‌طورکامل بررسی می‌کنیم. با تهیه این لیست کامل از تجهیزات ایمنی خودرو، در زمان وقوع حوادث رانندگی آماده هستید و دستپاچه نخواهید شد.

1. کپسول آتش‌نشانی؛ یکی از مهم‌ترین وسایل ایمنی خودرو

یکی از مهم‌ترین وسایل ایمنی خودرو کپسول آتش نشانی است. ممکن است بر اثر تصادف‌های شدید یا حتی بالا رفتن آمپر، ماشین دچار آتش سوزی شود؛ بنابراین در چنین موقعیتی داشتن یک کپسول آتش نشانی نسبت بسیار منطقی‌تر از صبر کردن برای رسیدن ماشین آتش‌نشانی است. برای خرید کپسول آتش‌نشانی می‌توانید به سایت فروشگاه تجهیزات ایمنی ماه ایمن سر بزنید.

2. جعبه کمک‌های اولیه؛ یکی از ضروری‌ترین تجهیزات ایمنی خودرو 

امیدواریم هیچ‌وقت از این جعبه استفاده نکنید؛ با این حال، وجود جعبه کمک اولیه در هر خودرویی ضروری است و به حفظ آرامش شما در زمان حادثه کمک می‌کند. گاز استریل، نوار چسب، چسب بخیه، دستکش، تب سنج، باند کشی و قرص مسکن از جمله مواردی هستند که باید در جعبه کمک های اولیه خودرو موجود باشد. هنگام خرید تجهیزات ایمنی فردی حتماً جعبه کمک‌های اولیه را نیز برای ماشین خریداری کنید.

3. مثلث شبرنگ؛ در تاریکی شب دیگران را از حضور خود آگاه کنید

اگر تابه‌حال به تجهیزات ترافیکی شبرنگ دقت کرده باشید، متوجه درخشش بسیار بالای آن‌ها در تاریکی هوا شده‌اید. مثلث شبرنگ نیز مشابه با همین تجهیزات، در شب می درخشد و اتومبیل‌های دیگر را از وجود شما باخبر می‌سازد. اگر در جاده یا اتوبان تاریک، اتومبیل شما دچار حادثه شد، بهترین کار قرار دادن مثلث شبرنگ در فاصله 150 متری از اتومبیل، تا رسیدن کمک موردنیاز خواهد بود. مثلث شبرنگ با درخشش خود مانند چراغ خطر عمل کرده و احتمال برخورد اتومبیل‌های دیگر با خودرو شما را تا حدود بسیاری کاهش می‌دهد. همچنین برای کنترل کردن ترافیک و منحرف کردن خودروها از محل قرار گرفتن اتومبیل خود وجود مثلث شبرنگ در هر ماشینی ضروری است.

4. چراغ باطومی؛ یکی از بهترین وسایل ایمنی ماشین در تاریکی شب

چراغ باتومی نوعی LED به شکل باتوم با دسته پلاستیکی است. چراغ باطومی با باتری کار می‌کند و یک باتری برای تغذیه آن در 24 ساعت استفاده مداوم کفایت می‌کند. به کمک چراغ باطومی می‌توانید در شب خودروهای دیگر را از وجود اتومبیل خود در مسیر آگاه کنید. نور چراغ باطومی تا 200 متر برد دارد. بسیاری از افراد از این چراغ به‌عنوان جایگزین مثلث شبرنگ استفاده می‌کنند.

5. دستکش عایق برق؛ خطر برق گرفتگی را از خود دور کنید

وجود دستکش عایق برق در ماشین شاید به نظر بسیاری از افراد مهم نباشد؛ ولی این نوع دستکش در زمان تعمیر قطعات برقی خودرو بسیار کاربرد دارد. با داشتن یک دستکش عایق برق در ماشین، بدون خطر برق‌گرفتگی و بروز حادثه‌ای دیگر، می‌توانید قطعات برقی خودرو را تعمیر کنید.

6. کابل جامپر باتری به باتری؛ نگران خالی شدن باتری نباشید

یکی از اتفاقات ناگوار که ممکن است برای هر خودرویی رخ بدهد، خالی شدن باتری ماشین است. به کمک کابل جامپر می‌توانید با کمک گرفتن از یک ماشین دیگر و اتصال باتری خودروها به یکدیگر، انرژی موردنیاز ماشین برای رسیدن به نزدیک‌ترین تعمیرگاه را تامین کنید. به همین دلیل کابل جامپر باتری به باتری، یکی از مهم‌ترین وسایل ایمنی ماشین محسوب می‌شود.

7. پکیج پنچرگیری؛ مهم‌ترین پک ایمنی خودرو هنگام پنچر شدن

پنچر شدن ماشین ممکن است در هر زمان و برای هر ماشین رخ دهد. برای کاهش حوادث ناشی از پنچری، باید همیشه یک پکیج پنچرگیری شامل جک لاستیک، لاستیک زاپاس و آچار لاستیک در ماشین داشته باشید. این 3 مورد همیشه باید همراه با هم در ماشین وجود داشته باشند، در غیر این صورت کاری از دست شما ساخته نیست. اگر در تجهیزات ایمنی خودرو پکیج پنچرگیری ندارید، باید منتظر رسیدن کمک ماشین‌های امداد بمانید.

8. طناب بکسل؛ وسیله‌ای ضروری هنگام خرابی ناگهانی خودرو

زمانی که خودرو به دلیل نقص فنی یا تصادف قادر به حرکت نباشد، کارآمدترین وسیله طناب بکسل است. به کمک طناب، زنجیر یا سیم بکسل، می‌توان ماشینی که دچار نقص فنی شده است را به کمک ماشین دیگر بکسل کرد. اگر طناب یا سیم بکسل نداشته باشید، باید تا رسیدن ماشین یدک‌کش منتظر بمانید؛ بنابراین وجود یک طناب محکم مخصوص بکسل کردن در مواقع ضروری برای بردن ماشین تا نزدیک‌ترین تعمیرگاه کمک شایانی به شما خواهد کرد.

9. چراغ قوه؛ ضروری‌ترین وسیله ایمنی خودرو در شب

بدون شک در صورت بروز حادثه در شب به یک چراغ قوه نیاز خواهید داشت. بدون چراغ قوه در تاریکی شب و یک جاده بدون روشنایی، حتی اگر تجهیزات لازم برای تعمیر ماشین را داشته باشید، کاری از دست شما ساخته نیست. اگر چراغ قوه شما با باتری کار می کند، از وجود چند باتری اضافه نیز اطمینان پیدا کنید. چراغ قوه را می‌توان نوعی ابزار دفاع شخصی هم در نظر گرفت که برای دور کردن خطر در مواقع اضطراری به کار می‌آید.

10. زنجیر چرخ؛ زمستان را بدون خطر پشت سر بگذارید

اگر قصد سفر در روزهای سرد زمستان را دارید، همراه داشتن یک زنجیر چرخ را فراموش نکنید. زنجیر چرخ، یکی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی برای ماشین است که عبور از جاده‌های برف گرفته و یخ‌زده را ممکن می‌کند.

با خرید وسایل ایمنی ماشین از ماه ایمن با خیال راحت سفر کنید

در این مقاله 10 مورد از وسایل ایمنی خودرو را معرفی کردیم. وجود وسایل ایمنی ماشین در مواقع بروز حادثه به کنترل شرایط بسیار کمک می‌کند. از جمله این وسایل می‌توان به کپسول آتش‌نشانی، جعبه کمک‌های اولیه، مثلث شبرنگ، چراغ باطومی و دستکش عایق ضد برق اشاره کرد. برای خرید انواع تجهیزات ایمنی ماشین می‌توانید به سایت فروشگاهی ماه ایمن با آدرس mahimen.ir سر بزنید یا با شماره 03132222277 تماس بگیرید. ماه ایمن با بیش از 40 سال سابقه درخشان در سراسر کشور، اقدام به تامین و توزیع انواع تجهیزات ایمنی، ترافیکی و آتشنشانی کرده است.

تماشاخانه

ببینید | صدای مرجان‌های دریایی / صدایی که باور کردنی نیست

دریاچه ارومیه احیا می شود به شرط اینکه.../ تحقیق و تفحص از ستاد دریاچه ارومیه به کجا رسید؟ (فیلم)

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
10 وسیله ایمنی که همیشه باید در ماشین تان داشته باشید 2
10 وسیله ایمنی که همیشه باید در ماشین تان داشته باشید 3
10 وسیله ایمنی که همیشه باید در ماشین تان داشته باشید 4
10 وسیله ایمنی که همیشه باید در ماشین تان داشته باشید 5
10 وسیله ایمنی که همیشه باید در ماشین تان داشته باشید 6