شنبه 7 مهر 1403

106 کیلومتر از خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
106 کیلومتر از خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: با تکمیل منابع مصوب در سفر اول رییس جمهور به استان زنجان، 106 کیلومتر از خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان تا پایان امسال بهره برداری می‌شود.

سید میعاد صالحی درباره پروژه احداث خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان، گفت: هرچند در مرداد ماه سال 1400 و در روز‌های پایانی دولت قبل، 106 کیلومتر از این پروژه به صورت ناقص افتتاح شد، اما این افتتاح در واقع یک افتتاح نمایشی بوده و با استاندارد‌های لازم برای بهره برداری فاصله زیادی داشت و به همین خاطر در این سال‌ها هیچ استفاده‌ای از این خط ریلی نشد.

صالحی افزود: در دور اول سفر استانی رییس جمهوری به استان زنجان، مبلغ 800 میلیارد تومان برای تکمیل نهایی 106 کیلومتر از خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان تخصیص پیدا کرد. در نتیجه با تزریق حدود 400 میلیارد از اعتبار مصوب، اکنون پیشرفت پروژه به بالای 90 درصد رسیده است.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: تکمیل این بخش 106 کیلومتری مستلزم تزریق الباقی اعتبار مصوب سفر رییس جمهوری به استان زنجان است و معاون اجرایی ریس جمهور نیز در بازدیدی که داشتند دستور لازم را به سازمان برنامه و همچنین استانداری زنجان برای تامین این اعتبار دادند که در این صورت 106 کیلومتر از این پروژه ان شاءالله تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره احداث الباقی این پروژه به طول 75 کیلومتر گفت: طول کل این پروژه 181 کیلومتر است که برای 75 کیلومتر باقی مانده نیز بنا به دستور معاون اجرایی رییس جمهور، مقرر شد با مشارکت سازمان برنامه و بودجه، راه‌آهن، استانداری زنجان و سایر بخش‌ها، 1300 میلیارد تومان تامین اعتبار انجام شود که در این صورت، پروژه خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری کامل می‌رسد.

استان زنجان بزرگترین ظرفیت را برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک شمال غرب کشور دارد، 2 خطه شدن راه آهن زنجان - قزوین یکی از زیر ساخت‌های مورد نیاز در این خصوص است که م از سال 1395 به دلیل وجود مشکلات و موانع اعتباری به پایان نرسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه