108 هزار نفر از جاذبههای گردشگری استان سمنان بازدید کردند
سمنان - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری، سرمایهگذاری و تامین منابع اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان سمنان گفت: 108 هزار و 829 گردشگر از جاذبههای طبیعی و تاریخی استان در سه ماهه نخست امسال بازدید کردند.
محمد طاهریان روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار جمع آوری شده 147 هزار و 57 نفر از موزهها و بناهای تاریخی، 81 هزار و 877 نفر از جاذبه های طبیعی و 12 هزار و 195 نفر از جاذبههای دست ساز استان سمنان بازدید کردند.
طاهریان با اشاره به اینکه سه ماه نخست امسال 20 هزار نفر در استان سمنان اقامت کردند، افزود: اقامت گردشگران در مراکز اقامتی استان با رعایت تمام نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا صورت گرفت.
وی یادآور شد: سه ماهه نخست امسال، 11 گردشگر خارجی و بیش از 18 هزار گردشگر داخلی در مراکز اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی استان سمنان اقامت کردند.
سرپرست معاونت گردشگری، سرمایهگذاری و تامین منابع اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان سمنان گفت: 2 هزار و 276 نفر سه ماهه امسال در سایر مراکز اقامتی مانند مهمانسراهای ادارات و زائرسراها اقامت داشتند.
در استان سمنان 16 هتل، یک هتل آپارتمان، یک متل، پنج مهمانپذیر، 88 اقامتگاه بومگردی و 12 اقامتگاه سنتی، 57 خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، سه اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری با ظرفیت پذیرش سه هزار و 446 نفر شب، پذیرای گردشگران است.
31 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین راهی و 17 سفره خانه سنتی در استان سمنان فعال است.
*س_برچسبها_س*