شنبه 14 مهر 1403

11 هزارو 935 نفر از کارگران در زنجان فاقد مسکن هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
11 هزارو 935 نفر از کارگران در زنجان فاقد مسکن هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: 11 هزارو 935 نفر از کارگران فاقد مسکن در این استان شناسایی شدند.

محمد رضا یوسفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تعداد 195 نفر از زنان سرپرست خانوار و 791 نفر از کارگران در استان که جز سه دهک پایین جامعه هستند نیز جزو افراد فاقد مسکن در آمار قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق دستور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر توانمندسازی تعاونی‌های مصرف و مسکن کارگری با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای دسترسی کارگران کشور به بخش کالاهای اساسی و مسکن ارزان قیمت، بر خود وظیفه می دانیم از قشر زحمتکش کارگران حمایت و پشتیبانی کرده و گامی مثبت در ایجاد انگیزه، روحیه امید و نشاط و همچنین گشایش در امور آنان برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کارگران نیروهای مولد جامعه و ارزشمند هستند، از این رو تلاش می کنیم تا با تامین مسکن آنها، دغدغه این قشر زحمت کش را مرتفع سازیم که در همین راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشت مدل برای مسکن کارگران طراحی کرده است که مطابق با آن مخاطبان شناسایی و در این طبقه‌بندی‌ها دسته بندی می شوند.

وی با اشاره به اینکه زمین 50 درصد از ارزش ساختمان است، ادامه داد: اگر زمین رایگان در اختیار مسکن کارگری قرار گیرد، به مانند آن است که 50 درصد به کارگران در تامین مسکن تخفیف داده‌ایم.

یوسفی گفت: باید تلاش کنیم تا با شناخت پتانسیل‌های هر یک از نهادهای مسئوول، برای خانه دار شدن این قشر زحمت‌کش و مولد اقتصاد کشور اقدام کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*