سه‌شنبه 17 مهر 1403

11 هکتار گندمزار در شهرستان ابهر طعمه حریق شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
11 هکتار گندمزار در شهرستان ابهر طعمه حریق شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: 11 هکتار از مزارع گندم این استان در شهرستان ابهر بر اثر آتش سوزی به خاکستر تبدل شد.

صفی الله کرامتی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این حادثه آتش سوزی حوالی ظهر 28 خرداد جاری در مزارع گندم روستای قمچ آباد، اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: آتش سوزی بلافاصله از سوی فرمانداری، بخشداری، دهیاری مدیریت شد و عوامل آتش نشانی و اهالی این روستا با استفاده از تجهیزات دراختیار نسبت به اطفا و مهار آتش اقدام کردند.

کرامتی افزود: نیروهای حاضر در محل با اقدام به موقع توانستند از سرایت و گسترش آتش به حدود 70 هزار مزرعه گندم، جلوگیری کنند که این قابل تقدیر و تحسین است.

وی با بیان اینکه بیم آن می‌رفت مزرعه کلزا نزدیک به محل حادثه نیز طعمه حریق شود که با اقدام به موقع از این کار ممانعت به عمل آمد، تصریح کرد: نیروهای شرکت کننده در این حادثه با استفاده از تراکتور، زمین را به منظور مهار و کنترل آتش، برش زدند که این راهکار بسیار مفید و موثر واقع شد.

کرامتی تاکید کرد: خوشبختانه بر اساس مصوبه بخشداری مرکزی ابهر، 150 عدد آتش‌کوب و 50 دستگاه کپسول آتش نشانی در میان دهیاری های این شهرستان توزیع شده بود که در اطفاء حریق گندمزار مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، گفت: با توجه به خشک بودن گندمزارها و مزارع جو و نزدیک شدن به فصل برداشت محصول، این نگرانی وجود داشت که با گسترش آتش سوزی، میزان خسارت و آسیب بیشتر شود اما هوشیاری نیروهای عملیاتی، مانع از افزایش خسارات و آسیب ها شد.

کرامتی افزود: موضوع چگونگی وقوع این آتش سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است اما به نظر می رسد سهل انگاری، دلیل اصلی این حادثه باشد.

وی تصریح کرد: امسال، این نخستین حادثه آتش سوزی در مزارع گندم این استان بود که امید است با همکاری و تعامل مردم و هوشیاری و تدبیر صاحبان مزارع گندم، تا پایان سال شاهد چنین رخدادی نباشیم.

*س_برچسب‌ها_س*