پنج‌شنبه 19 مهر 1403

1248 جریمه برای رانندگان متخلف کرونایی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
1248 جریمه برای رانندگان متخلف کرونایی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد - ایرنا - معاون عملیات نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز محدودیت‌های 2 هفته‌ای آذرماه تاکنون یک هزار و 248 قبض جریمه برای رانندگان متخلف در استان صادر شده است.

مجید زمانی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: از این تعداد 531 مورد جریمه 200 هزار تومانی، 121 مورد جریمه 500 هزار تومانی و 496 مورد جریمه یک میلیون تومانی بوده است.

وی از استقرار 24 ایستگاه بازرسی در استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای محدودیت‌های ترددی کرونا در استان 655 نیروی پلیس راه و راهور و 466 نیروی انتظامی از شهرستان‌ها همکاری می‌کنند.

زمانی همچنین از کاهش قابل توجه ترددها در استان طی 2 هفته اخیر خبر داد و گفت: از ابتدای آذرماه امسال تاکنون یک هزار و 953 هزار و 87 مورد تردد در استان ثبت شده است در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته سه میلیون و 76 هزار و 738 مورد بوده است.

معاون عملیات نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری همچنین از انجام یک هزار و 246 بازدید از اصناف استان از سوی نیروهای اماکن خبر داد و افزود: طی این بازدیدها 131 مغازه متخلف پلمب شده است.

زمانی خاطرنشان کرد: 22 نیروی پلیس نیز در محل آرامستان‌های استان مستقر هستند تا محدودیت‌های کرونایی با نظارت بیشتری اجرا شود.

جانشین فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح سلامت و محله محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان اظهار داشت: برای اجرای این طرح یک هزار و 200 محله ساماندهی شده که در برخی شهرستان‌ها از جمله شهرکرد، بروجن و فارسان به مرحله اجرا رسیده است.

سرهنگ مهران مرادی افزود: در راستای اجرای این طرح 900 گروه جهادی نیز ساماندهی شده و بسیج جامعه پزشکی با ظرفیت کامل در اختیار این طرح قرار گرفته است.

وی از تقسیم‌بندی محلات به 430 محله سلامت‌محور تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح به همکاری فرمانداری‌ها برای شناسایی مهمانسراها، هتل‌ها و ظرفیت‌های خالی نیازمند هستیم.

به گزارش ایرنا، طرح بسیج محله تحت عنوان سردار شهید قاسم سلیمانی با شعار "هر خانه و هر محله یک پایگاه سلامت"با همت بسیج از اول آذر آغاز شده است و تا زمان کاهش مبتلایان و مرگ و میر ادامه خواهد داشت.

در این طرح با استفاده از ظرفیت‌های بسیج و نیروهای مردمی برای قطع زنجیره شیوع کرونا در قالب تیم‌های 15 نفره شامل یک نفر پزشک، 11 نفر بهیار و نیروهای خدماتی استفاده خواهد شد تا این تیم‌ها با حضور در محله‌ها، به شناسایی بیماران پرداخته و اقدامات فرهنگ‌سازی در خصوص آگاهی بخشی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام دهند.

*س_برچسب‌ها_س*