پنج‌شنبه 19 مهر 1403

126 گروه به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود کمک می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
126 گروه به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود کمک می‌کنند

شاهرود - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: 126 گروه حمایتی، مراقبتی و نظارتی در محدوده زیرپوشش این دانشگاه در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ارایه خدمت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، احسان بینش سه شنبه شب اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کووید -19 با مشارکت بسیج جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر در حال اجرا است.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را بهره گیری از مشارکت مردمی و نیروهای بسیج و نیز هماهنگی بین بخشی در کنترل کرونا عنوان کرد و گفت: افزایش نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت قانون، انجام آزمایش های بیشتر، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و همچنین آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این طرح در دستور کار است.

بینش با بیان اینکه گروه های مراقبتی برای ارائه خدمات در منزل و رهگیری تماس انتخاب و فعال شدند، یادآور شد: این تیم ها با محوریت مسئولان مراکز خدمات جامع سلامت، تیم های نظارتی با محوریت واحد سلامت محیط و حرفه ای و تیم های حمایتی با مسئولیت بسیج فعالیت های خود را انجام می دهند.

به گزارش ایرنا، با احتساب پنج فوتی 24 ساعت گذشته، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 769 تن به علت بیماری کووید 19 در استان سمنان جان خود را از دست دادند.

*س_برچسب‌ها_س*