یک‌شنبه 22 مهر 1403

130 خریدار غیرمجاز پسماند خشک در اراک شناسایی شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
130 خریدار غیرمجاز پسماند خشک در اراک شناسایی شده است

اراک - ایرنا - سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: 130 خریدار غیرمجاز پسماند خشک در این شهر شناسایی شده است.

«حمیدرضا قناتی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از شیوع ویروس کرونا در این شهر و تعطیلی برخی مشاغل کاذب، تعداد زباله‌گردهای کلانشهر اراک افزایش 2 برابری داشته، و از حدود 500 زباله‌گرد تا قبل از شیوع ویروس کرونا به بیش از یک‌هزار و 200 نفر رسیده است.

وی بیان کرد: فعالیت این افراد رفتاری پرخطر در راستای گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود اما به واقع ساماندهی این قشر با مشکلاتی همراه است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: در راستای کاهش مشکلات زباله‌گردها و خطر افزایش بیماری کرونا، بحث برخورد با خریداران غیرمجاز پسماندهای خشک در دستور کار جدی قرار گرفت و افراد شناسایی شده به مقام‌های قضایی معرفی می‌شوند.

قناتی عنوان کرد: اگر برخورد قاطع با خریداران غیرمجاز پسماندهای خشک در کلانشهر اراک صورت گیرد، فعالیت زباله‌گردها نیز کاهش و یا متوقف می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده 16، پسماند در زمره اموال شهرداری محسوب می‌شود و در این ماده قانونی جرایم مالی برای سرقت‌کنندگان مواد زاید شهری در نظر گرفته شده اما، در شرایط فعلی موضوع خطر جدی آن در شیوع ویروس کرونا اهمیت دارد و باید قوانین برخورد با این قشر تشدید شود.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: در کلانشهر اراک هیچ مجوزی به جز شرکت پاکزی برای خرید و فروش پسماند خشک داده نشده و فعالیت سایر افراد غیرقانونی است.

قناتی تصریح کرد: شرکت پاکزی هم‌اکنون در مناطق یک، 2، سه، چهار و پنج شهرداری اراک فعالیت دارد و شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن پاکزی در تلفن همراه خود با این شرکت برای جمع‌آوری پسماندهای خشک ارتباط برقرار کنند.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون 131 هزار و 652 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 51 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 300 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز 2 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و 311 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، 413 مورد بستری و هزار و 898 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 131 هزار و 652 نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 51 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 300 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س*