پنج‌شنبه 19 مهر 1403

142 روحانی دینی محرم امسال به روستاهای میناب اعزام شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
142 روحانی دینی محرم امسال به روستاهای میناب اعزام شدند

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب گفت: 142 روحانی برای تبیین شعائر دینی در ماههای محرم و صفر به روستاها این شهرستان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام اسحاق فاضلی پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: عزاداری‌های ماه محرم و صفر با رعایت پروتکل های بهداشتی و در مکان‌های رو باز در شهرستان برگزار می‌شود وهیچگونه تعطیلی در مراسمات وجود ندارد اما عزاداری ها با فاصله گذاری اجتماعی و طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد.

وی افزود: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و شعار سال، پاسخ به شبهات جوانان، توجه به کاهش آسیب های اجتماعی، توصیه رعایت مقررات بهداشتی و تداوم رزمایش مواسات و همدلی از برنامه های مبلغان در دهه اول ماه محرم است. وی با بیان اینکه همه هیات ها موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و افرادی مشخص شده با عنوان همیار سلامت در مجالس عزاداری حضور خواهند داشت، گفت: دسته روی هیات ها در خیابان ها حذف شده و هیات های عزاداری تنها در یک مکان رو باز می توانند عزاداری کنند.

فاضلی پور ادامه‌داد: ماسک را به قیمت تمام شده کارگاهی تهیه همچنین محلول ضد عفونی کننده با قیمت مصوب در اختیار هیات‌ها قرار خواهد گرفت. وی یادآور شد: 350 هیات فعال مذهبی در میناب وجود دارد و در سامانه بیرق می‌توانند هیات ها اقدام به ثبت کنند، همچنین سایت تکیه این امکان را به هیات ها برای پخش آنلاین می‌دهد و باید ثبت نام کنند.

وی توصیه کرد: عزاداری در منازل برگزار نشود و تا حد امکان در محیط سرباز برگزار شودو همچنین افرادی که که نذر واجب دارند با نظارت عوامل بهداشت و با بسته‌بندی های بیرون بر اقدام به توزیع کنند.

وی افزود: طرح محله حسینی و پویش پرچم در قالب هر خانه یک پرچم نصب شود در حال اجرا می باشد و پیش بینی شده 12 هزار پرچم در منازل مسکونی نصب شودو پنجم محرم امسال مراسم شیر وکتل، تعزیه خوانی و علم گردانی، دسته روی در سطح شهرستان میناب نداریم.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*