سه‌شنبه 10 مهر 1403

150 کیلومتر باند دوم بزرگراه در استان اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
150 کیلومتر باند دوم بزرگراه در استان اردبیل احداث می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث 150 کیلومتر باند دوم بزرگراه در این استان خبر داد.

علی یوسف زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 185 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شده و برای بالا بردن ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات 150 کیلومتر احداث باند دوم آنها در دست ساخت است که تلاش می شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: احداث 650 کیلومتر بزرگراه در استان برای بلند مدت برنامه ریزی شده اما در میان مدت هدف ما رسیدن به میانگین کشوری است و مصمم هستیم سالانه 50 کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در سه سال گذشته مطالعات و امکان‌سنجی تعریض تمام راه‌های استان به انجام رسیده و 40 کیلومتر بزرگراه هم در سفر رییس جمهوری به اردبیل افتتاح شد.

یوسف زاده با بیان اینکه استان اردبیل در احداث بزرگراه از میانگین کشوری پایین است افزود: پروژه های بزرگراهی در حال احداث استان از جمله پروژه احداث باند دوم اردبیل - سرچم، پروژه احداث باند دوم گرمی - بیله سوار و پروژه احداث باند دوم محور سه راهی رضی - امیر کندی از سوی مسئولان اجرایی وزارت راه و شهرسازی چندین بار مورد بازدید قرار گرفته و در این بازدید بر تکمیل به موقع آنها و اختصاص اعتبار لازم تاکید شده است.

وی اعتبارات راه این استان از 160 میلیارد ریال در سال 96 به هزار 600 میلیارد ریال در سال جاری رسیده که نشان دهنده توجه دولت به حوزه راه‌سازی می‌باشد.

وی گفت: در سال گذشته از منابع ملی 157 میلیارد و 400 میلیون تومان و از منابع استانی نیز 15 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار جذب راه، مسکن و حوزه بازآفرینی شده که در مجموع 173 میلیارد و 400 میلیون تومان منابع در این بخش‌ها هزینه شده است.

یوسف زاده بیان‌کرد: 10 درصد این منابع استانی و 90 درصد ملی است که با پیگیری‌های بعمل آمده در جذب منابع ملی موفق عمل شده است.

استان اردبیل 137 کیلومتر بزرگراه، 716 کیلومتر راه اصلی، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*