یک‌شنبه 15 مهر 1403

16 کیلومتر از راه‌های روستایی خلخال آسفالت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
16 کیلومتر از راه‌های روستایی خلخال آسفالت می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال 16 کیلومتر از پروژه‌های راه‌سازی روستایی خلخال زیرپوشش آسفالت قرار می‌گیرد.

علی صبحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با واگذاری ساخت راه‌های روستایی از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اولویت‌بندی آسفالت راه‌های روستایی مناطق مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری امسال همراه با افزایش قیمت تمام شده آسفالت اظهارداشت: برای آسفالت یک کیلومتر راه روستایی بالغ بر 6 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به تخصیص اعتبارات آسفالت راه‌های روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان توسعه و افزایش سطح آسفالت راه‌های روستایی نیازمند توجه فرمانداران شهرستان‌های استان در تخصیص اعتبار به این منظور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات استانی امسال است.

وی از حل مشکل برخی از کارخانه‌های تولید آسفالت در اختیار بخش خصوصی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: یکی از علل توقف پروژه‌های آسفالت راه روستایی در سال گذشته عدم رغبت پیمانکاران اجرای پروژه‌های آسفالت راه روستایی و همچنین صاحبان کارخانه‌های آسفالت به استفاده از اوراق خزانه مدت‌دار به جای هزینه نقدی بود که با حل بخشی از این مشکل تعدادی از کارخانه‌های آسفالت به ادامه همکاری تمایل نشان داده ولی مشکل برخی همچنان باقی است.

او اظهارکرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بخش راه‌سازی راه‌های روستایی را تنها با چهار نفر نیروی انسانی تحویل گرفته و برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی روستایی از ماشین‌آلات راهداری موجود استفاده خواهد کرد.

صبحی افزود: تلاش می‌شود تا عملیات اجرایی پروژه راه‌سازی کلور، گیلوان به ماسال در بخش شاهرود خلخال که عملیات اجرایی آن از 30 سال قبل آغاز و در طول این مدت متوقف شده در سال جاری مجددا شروع شود.

وی اضافه‌کرد: با توجه به اهمیت راه‌های گردشگری تلاش می‌کنیم با ادامه عملیات اجرایی این پروژه نیمه‌تمام یکی از خواسته‌های دیرینه و به حق مردم منطقه شاهرود خلخال که استفاده از این راه نزدیک برای دسترسی به استان همسایه گیلان است، تحقق یابد.

معاون راهداری اداه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: برای اجرای پروژه راه‌سازی به آبشار سجن در بخش شاهرود خلخال اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*