چهارشنبه 18 مهر 1403

17 هزار برچسب فاصله‌گذاری اجتماعی در نانوایی‌های تهران نصب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
17 هزار برچسب فاصله‌گذاری اجتماعی در نانوایی‌های تهران نصب شد

تهران - ایرنا - 17 هزار برچسب فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن و مشاغل پرریسک از جمله نانوایی‌ها با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در هشت منطقه از پایتخت نصب شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری این طرح را در راستای مصوبات کارگروه «آموزش، فرهنگسازی و مشارکت مردمی» ستاد بحران و مقابله با ویروس کرونای شهرداری تهران اجرا کرد.

همچنین این اداره کل به دلیل برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌ها و آزادشدن فعالیت همه صنوف و مراکز خدمات‌رسانی، طرح نصب برچسب‌های رعایت فاصله مطمئنه را برای تشویق شهروندان و گروه‌های مختلف شغلی به رعایت اصول خودمراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به اجرا گذاشته است.

براساس این گزارش از اواسط هفته جاری با مشارکت ادارات آموزش‌های شهروندی مناطق 15 تا 22 شهر تهران بیش از 17 هزار برچسب رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط پیرامون یکهزار و 725 نانوایی نصب شده است.

نشست‌های آموزشی این طرح از نوروز99 آغاز شد و اداره کل سلامت نیز در راستای آموزش و فرهنگسازی به شهروندان اقداماتی را انجام داد.

در ادامه با توجه به برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌های مربوط به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، در راستای افزایش حساسیت شهروندان نسبت به ادامه روند خودمراقبتی و توجه بیشتر به هشدارهای رعایت اصول بهداشتی، مرحله نصب برچسب فاصله‌گذاری اجتماعی اجرایی شد.

اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در همین زمینه کارگاه‌های برخط و حضوری آموزش تسهیلگری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صنوف را با حضور جمعی از نیروهای داوطلب مردمی و کارکنان شهرداری تهران برگزار کرد و با اعزام تسهیلگران اجتماعی، آموزش‌های لازم را برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بهداشت فردی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی به نانواها و شهروندان حاضر در این مکان‌ها ارائه می‌دهد.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن ماه سال 98 کشور را درگیر کرده، براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 141 هزار و 591 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 111 هزار و 176 نفر از بیماران بهبود یافته و 7 هزار و 564 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*