یک‌شنبه 15 مهر 1403

18 درصد ترددها در محورهای مواصلاتی استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین است

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
18 درصد ترددها در محورهای مواصلاتی استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: شهریورماه امسال 18 درصد کل ترددها در جاده‌های زنجان مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

به گزارش خبرآنلاین از زنجان، محمدی گفت: بیشترین ترافیک طی این مدت در آزادراه زنجان به قزوین با یک میلیون و 48 هزار وسیله نقلیه با نرخ متوسط هزار و 410 تردد در ساعت ثبت شده است. وی افزود: بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز نیز در محور سرچم - اردبیل، آزادراه زنجان - تبریز و آزادراه زنجان - قزوین صورت گرفته است. رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیر بومی در محورهای استان مربوط به استان‌های تهران و آذربایجان شرقی بوده است.

وی با بیان اینکه طی شهریور سال جاری ترددهای ثبت شده توسط دستگاه‌های تردد شمار منصوب در ورودی و خروجی‌های استان، چهار میلیون و 474 هزار تردد بود، گفت: این میزان نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش 17 درصدی دارد. به گفته محمدی، بیشترین میزان ورود و خروج به استان در روز 16 شهریور امسال با 232 هزار خودرو ثبت شد. رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به وجود سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور و توزین در آزادراه‌ها و جاده‌های استان، افزود: طی مدت یاد شده 30 هزار و 832 تخلف سرعت غیر مجاز و هفت هزار و 729 تخلف اضافه بار ثبت و ارسال شد. وی ادامه داد: این تعداد حدود یک درصد از ترددهای صورت گرفته در محورهای یاد شده را تشکیل می‌دهد که نشانگر سهم قابل توجه سامانه‌ها در کاهش تخلفات جاده‌ای است. محمدی با بیان اینکه تعداد سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در استان 41 دستگاه است، گفت: تعداد کل دستگاه‌های ترددشمار فعال استان 88 دستگاه و دستگاه‌های کنترل سرعت در گذرگاه شرقی و غربی زنجان نیز در مجموع 32 دستگاه است.

کد خبر 1967347