شنبه 14 مهر 1403

18 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در مراکز نیکوکاری زنجان جمع‌آوری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
18 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در مراکز نیکوکاری زنجان جمع‌آوری شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در مرحله اول و دوم اجرای رزمایش ایران همدل از طریق مراکز نیکوکاری این استان بیش از 18 میلیارد و 77 میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شد.

هدایت صفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کارکردهای مراکز نیکوکاری در رسیدگی به خانواده های تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند، افزود: مراکز نیکوکاری به عنوان تشکل های مردمی زیر نظر کمیته امداد با بهره گیری از ظرفیت های مردمی نقش آفرینی موثری در خدمت رسانی به نیازمندان داشته و فعالیت آنها موجب همدلی و احیای مسوولیت های اجتماعی در جامعه شده است. وی با اشاره به اینکه فعالیت های داوطلبانه مردمی از طریق مراکز نیکوکاری منسجم تر شده است، اظهار داشت: هم اکنون 122 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به برنامه ریزی برای بهره گیری مناسب از ظرفیت های مردمی در اجرای مرحله سوم رزمایش ایران همدل، تصریح کرد: مرحله سوم ایران همدل با عنوان طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه آغاز شده و تا سالروز شهادت این سردار عزیز دل ها ادامه خواهد داشت.

صفری افزود: در این مرحله قرار است با بهره گیری از مشارکت داوطلبانه مردمی خدمات تخصصی‌تر در قالب اشتغال، درمان و امور تحصیلی و فرهنگی از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان ارائه شود.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی های انجام شده میزان مشارکت خیران در مراکز نیکوکاری در پایان هشت ماهه امسال نسبت به پایان سال 95 افزایش 880 درصدی داشته است، تصریح کرد: تلاش می کنیم با بهره گیری بیشتر از ظرفیت های مردمی موجود در مراکز نیکوکاری و هدایت فعالیت های خیرخواهانه از طریق این تشکل های مردمی، به سمت فقرزدایی اجتماع محور حرکت کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*