سه‌شنبه 17 مهر 1403

19 هزار کلاس اولی زنجانی برای سنجش سلامت نوبت دهی می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
19 هزار کلاس اولی زنجانی برای سنجش سلامت نوبت دهی می‌شوند

زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا، دانش‌آموزان کلاس اولی این استان برای سنجش سلامتی از نیمه تیرماه نوبت دهی می‌شوند.

فاطمه باغبانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سنجش سلامت کلاس اولی ها از اول مرداد سال جاری و با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در 15 پایگاه (6 پایگاه ثابت و 9 پایگاه سیار) در سطح استان انجام می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ارزیابی دانش آموزان بدو ورود به دبستان از لحاظ آمادگی تحصیلی، شنوایی، بینایی، جسمی - حرکتی و اندازه گیری‌های قد، وزن، توده بدنی و مراقبت های بهداشتی در 2 مرحله اولیه و تخصصی ذکر کرد.

باغبانی اضافه کرد: طبق برنامه اعلام شده، نوبت گیری سنجش سلامت دانش آموزان کلاس اولی از نیمه دوم تیر امسال و پس از ثبت نام دانش آموزان توسط مدیران مدارس انجام می گیرد.

این مسؤول ادامه داد: براین اساس مدیر مدرسه پس طی فرآیندهای لازم در سامانه مربوطه نسبت به نوبت گیری سنجش سلامت برای دانش آموز کلاس اولی اقدام می کند تا خانواده ها در تاریخ مقرر به پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته و شرایط کرونایی کشور شمار پایگاه‌های سنجش گروه‌های هدف امسال در این استان افزایش یافته بطوریکه پیش از این در یک روز 42 نفر ارزیابی می شدند که در سال جاری این رقم به 20 نفر کاهش می یابد.

وی اظهارداشت: با احتساب چهار هزارو 500 پیش دبستانی های سال گذشته و 14 هزار و 500 نوآموز ثبت نامی در مدارس استان امسال در مجموع 19 هزار دانش آموز در سطح استان مورد سنجش سلامت قرار می گیرند.

باغبانی افزود: با توجه به دستورالعمل مصوب شورای عالی متشکل از وزراتخانه‌های آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی نرخ ابلاغ شده برای سنجش هر نوآموز 40 هزار تومان است که این رقم سال گذشته 30 هزار تومان بود.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی انجام گرفته و با در نظر گرفتن مشارکت خوب خانواده ها سنجش سلامت دانش آموزان کلاس اولی نیمه شهریور امسال به پایان خواهد رسید که البته تحقق این مهم در گرو به روز رسانی ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی در سامانه سناد و سپس نوبت گیری از سامانه سنجش است.

این مسؤول ادامه داد: امسال برای رفاه خاطر خانواده های زنجانی و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت پایگاه های سنجش از ساعت هشت صبح تا 13 بعدازظهر در نظر گرفته شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خاطر نشان کرد: برنامه سنجش دانش آموزان برای ورود به دبستان از سال 73 آغاز شده و یک برنامه ملی با هدف سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی گروههای هدف است.

گفتنی است سال گذشته سلامتی 13 هزار نفر از نوآموزان زنجانی در آستانه ورود به مدارس با مراجعه به پایگاه‌های تعیین شده در سطح استان مورد سنجش قرار گرفتند.

*س_برچسب‌ها_س*