شنبه 7 مهر 1403

2 بیانیه حزب‌الله / حمله تلافی‌جویانه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
2 بیانیه حزب‌الله / حمله تلافی‌جویانه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

اقتصادنیوز: حزب الله لبنان از حمله موشکی خود به دو شهرک صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حزب الله لبنان طی بیانیه‌های ششم و هفتم امروز خود اعلام کرد که دو شهرک صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

این حملات باعث شده است که آژیرهای هشدار و پدافند رژیم اسرائیل در چند در شمال فلسطین اشغالی فعال شود.

حزب الله در بیانیه نخست اعلام کرد که مجاهدان و رزمندگانش، با تعدادی موشک، شهرک اشغالی «متسوفا» را هدف قرار داده و در بیانیه هفتم، شهرک صهیونیست نشین «معالوت» را با 50 موشک هدف قرار داد‌ه‌اند.

حزب الله در بیانیه‌های قبلی از حمله موشکی تلافی‌جویانه خود به شهرک‌های «ساعر»، «روش بینا» و «کابری» در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه جداگانه‌ای نیز، پایگاه و فرودگاه رامات دیوید را هدف حمله موشکی خود با موشک های فادی3 قرار داده بود. این پایگاه در جنوب شهر حیفا قرار دارد.

حزب در این بیانیه‌ها بر حمایت خود از غزه و فلسطین تأکید کرده و گفته است که این حملات تلافی‌جویانه بوده و در واکنش به حملات اخیر رژیم اسرائیل به لبنان و ضاحیه بیروت است.

ارتش رژیم اسرائیل دیروز مقر فرماندهی مرکزی حزب الله در ضاحیه را هدف حملات شدید و سنگین خود قرار داد و امروز مدعی شد که سید حسن نصرالله به همراه تعدادی از فرماندهان این جنبش در این حمله شهید شده است؛ ادعایی که قابل تأیید یا رد نبوده و باید منتظر بیانیه حزب الله بود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید