دوشنبه 16 مهر 1403

2 جوان از ابتدای سال تاکنون در سدها و رودخانه‌های زنجان غرق شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 جوان از ابتدای سال تاکنون در سدها و رودخانه‌های زنجان غرق شدند

زنجان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 2 جوان در سدها و رودخانه‌های این استان دچار حادثه غرق شدگی شدند.

غفور آقاجانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نخستین حادثه غرق شدگی در سد کینه ورس شهرستان ابهر و حادثه دوم نیز در رودخانه پرآب قزل اوزن در شهرستان طارم، اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: سه شنبه /17 تیر ماه جاری / یک پسر نوجوان 16 ساله از اهالی روستای سانسیز شهرستان طارم در حین شنا در رودخانه قزل‌اوزن، غرق شد.

آقاجانلو افزود: موضوع غرق شدگی این نوجوان 16 ساله، ساعت 15:10 به جمعیت هلال احمر شهرستان طارم اعلام شد و بلافاصله تیم امداد و نجات از پایگاه سرخه دیزج طارم، راهی محل حادثه شدند.

وی تصریح کرد: قبل از رسیدن تیم امداد و نجات این جمعیت و عوامل اورژانس، جسم بی جان این نوجوان غرق شده توسط اهالی منطقه بیرون کشیده شده بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 12 اردیبهشت ماه امسال نیز یک جوان 30 ساله از اهالی شهرستان خرمدره به همراه یکی از دوستان و با استفاده از قایق، مشغول صید ماهی بود که ناگهان به درون سد کینه ورس شهرستان ابهر افتاده و به دلیل ناآشنایی با فن شنا، به زیر آب می رود.

آقاجانلو افزود: جسد این جوان غرق شده نیز پس از ساعت ها تلاش و جستجوی بی وقفه در نهایت حوالی ساعت 11:30 روز شنبه /13 اردیبهشت ماه / پیدا شد.

*س_برچسب‌ها_س*