پنج‌شنبه 5 مهر 1403

2 خبر از خاتم و یزد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 خبر از خاتم و یزد

یزد _ ایرنا _ فرماندار خاتم گفت: با همکاری مردم، اصناف و تلاش مسوولان در اجرای مناسب محدودیت‌های کرونایی، این شهرستان از فهرست مناطق قرمز خارج و به نارنجی تبدیل شد.

جواد میربهبودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از گذشت بیش از 2 ماه از شروع موج سوم کووید 19، وضعیت شهرستان به لحاظ کرونا بهتر شده و آمار مبتلایان هم کاهش یافت.

وی اظهار داشت: اما مردم بدانند با ادامه تلاش و پشتکار در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیتها می توان این وضعیت را ثابت و حتی به رنگ سفید تبدیل کرد اما با کوچکترین اهمال، شرایط دوباره سریعا قرمز شده و محدودیتهای شدید برخواهد گشت.

فرماندار خاتم اضافه کرد: عامل بیش از 56 درصد ابتلا به کرونا در شهرستان دورهمی های خانوادگی است.

وی در ادامه از کادر درمان شهرستان خاتم قدردانی و تصریح کرد: اصناف و کسبه این منطقه در رعایت دستوالعمل ها نهایت تعامل داشتند که از آنها تشکر می کنیم.

حدود 600 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان یزد بستری هستند.

***

دبیر کانون خدمت رضوی یزد گفت: 100 خادمیار زیرپوشش خواهر و برادر با حضور در مراکز درمانی و بیمارستان‌های این شهرستان به بیماران کرونایی کمک می‌کنند.

حسن جواهریان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خادمیاران به صورت داوطلبانه با افتخار در کنار کادر درمان ماموریت‌های محوله را انجام می‌دهند.

وی به همکاری این افراد در سایر بخش‌ها اشاره کرد و یادآور شد: طی روزهای اخیر پویش نذر امام و پخت 6 هزار قرص نان و توزیع بین نیازمندان استان صورت گرفت.

به گفته این مسوول، تاکنون با همت موسسه اربعین و خادمیاران رضوی، روزانه 500 کیلوگرم آب‌میوه تهیه و به بیمارستان‌های استان و بیماران بستری ارسال شد.

جواهریان به جشنواره خدمت رضوی اشاره کرد و گفت: این جشنواره در قالب 19 تخصص مختلف از جمله مشاوره حقوقی و مشاوره برگزار شده و ادامه دارد.

شهرستان یزد 18 کانون رضوی با سه هزار و 500 عضو دارد.

هشت هزار و 500 نفر از آقایان و بانوان علاقه‌مند در 80 کانون با شرکت در دوره‌های آموزشی و گزینش به عنوان خادمیاران امام رضا (ع) در استان یزد فعالیت دارند.

این افراد طبق مقررات و برنامه آستان قدس رضوی علاوه بر امور فرهنگی با حضور در صحن و سرای امام هشتم حضرت ثامن‌الحجج (ع) به زوار خدمت می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*