شنبه 14 مهر 1403

2 میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری موجود است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری موجود است

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت واحدهای مرغداری در شهرستانهای استان گفت: هم‌اینک 2 میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌های این استان وجود دارد.

ذبیح‌الله غریب شامگاه یکشنبه در ششمین کمیسیون تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با پرورش این تعداد جوجه در پایان دوره پنج هزار تن مرغ وارد بازار مصرف استان می‌شود و هم‌اکنون 400 هزار قطعه جوجه با وزن 800 تن آماده کشتار و ورود به بازار مصرف است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 43 هزار تن نهاده دامی شامل ذرت، جو و کنجاله سویا بین کشاورزان، دامداران و کارخانه‌های تولیدی استان توزیع شده که این میزان در کل سال گذشته 117 هزار تن بود.

وی درباره وضعیت شیر تولیدی در استان یادآور شد: کارخانه‌های چهارمحال و بختیاری شیر تولیدی دامداری‌های استان را بین 18 تا 24 هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم خریداری می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شیر در مغازه‌های استان به‌صورت خرده‌فروشی کیلویی 30 هزار ریال به‌فروش می‌رسد.

غریب گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر گران‌فروشی شیر در چهارمحال و بختیاری به‌صورت عمده‌فروشی و خرده‌فرشی دریافت نشده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: روزانه به طور میانگین 70 تن مرغ در استان مصرف می‌شود.

حسن شمسی‌پور تاکید کرد: هم‌اینک روزانه 93 تن مرغ در کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری کشتار و وارد بازار مصرف می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در 213 واحد مرغداری فعال چهارمحال و بختیاری 30 هزار تن و تولید گوشت سفید در این منطقه بیشتر از سرانه مصرف کشور گزارش شده است.

سرانه مصرف گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری 25 کیلوگرم است و برای پاسخگویی به این نیاز باید ماهانه یک‌هزار و 800 تن مرغ در استان کشتار شود.

وی اظهار داشت: سهمیه یک‌هزار و 100 تنی میوه شب عید در استان به‌طور کامل فروخته شد و از این میزان میوه سهمیه‌ای، 755 تن برابر 69 درصد در شهرکرد توزیع و فروخته شده است.

به گزارش ایرنا، امسال برای تنظیم بازار شب عید بیش از یک‌هزار و 100 تن میوه وارد چهارمحال و بختیاری و در 80 نقطه عرضه شد.

*س_برچسب‌ها_س*