شنبه 10 شهریور 1403

2 هزار شرکت در آستانه تعطیلی در پی قطعی برق

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
2 هزار شرکت در آستانه تعطیلی در پی قطعی برق

اقتصادنیوز: این روزها شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی کشور در استان قم دست به گریبان قطعی برق در بازه‌های زمانی 24 ساعته شده است

به گزارش اقتصادنیوز، در شرایطی که حمایت از تولید و حفظ اشتغال یکی از مهمترین اهداف سال 1403 انتخاب شده است اما بر خلاف این رویه برق صنایع کشور قطع میشود. این اتفاق در شرایطی رخ میدهد که سال گذشته هشدارهای بسیاری در مورد بحران ناترازی انرژی داده شده بود.

این روزها شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی کشور در استان قم دست به گریبان قطعی برق در بازه‌های زمانی 24 ساعته شده است؛ تصمیمی که از جانب شرکت توزیع برق و استانداری قم جهت مدیریت بحران و کنترل مصرف اتخاذ شده است و بدیهیست که این قطعی برق تولید و معاش نیروهای بیش از 2000 کارخانه تولیدی را تهدید میکند.

با این وجود، قطعی برق تنها چرخهی تولید را مختل نمیکند و میتواند مشکلات امنیتی بسیاری را برای کارخانههای واقع در این شهرک ایجاد کند چرا که احتمال سرقت با قطع برق به مدت 24 ساعت بسیار بالاست و برق اضطراری کفاف این میزان ساعت استفاده را نخواهد داشت و استفاده مستمر از این تجهیزات عمر آن را کاهش داده و باعث افت بهرهوری کارخانههای مورد اشاره میشود. از سوی دیگر مشکل برق اضطراری تنها گریبان تولیدکنندگان را نخواهد گرفت و سیستم برق اضطراری شبکه مخابرات شهرک صنعتی شکوهیه نیز تنها 2 تا 3 ساعت پس از قطعی برق پاسخگوی نیازهاست و در صورت قطعی برق 24 ساعته و بروز حادثهی آتشسوزی در این شهرک، اتفاقی که بارها به خصوص در فصل تابستان رخ داده، میتواند آسیب جبرانناپذیری را به بنگاههای اقتصادی وارد کند.

در همین رابطه مهمترین صنایع کشور طی نامهای مراتب اعتراض خود به نماینده استاندار استان قم و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کردهاند اما تاکنون و با وجود اظهارنظرهای مدیران ارشد کشور هیچ اقدام اصلاحی رخ نداده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
2 هزار شرکت در آستانه تعطیلی در پی قطعی برق 2
2 هزار شرکت در آستانه تعطیلی در پی قطعی برق 3
2 هزار شرکت در آستانه تعطیلی در پی قطعی برق 4