پنج‌شنبه 19 مهر 1403

2 هزار و 392 تخت تاسیسات گردشگری گیلان آماده پذیرش بیماران کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 هزار و 392 تخت تاسیسات گردشگری گیلان آماده پذیرش بیماران کرونا

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: دو هزار و 329 تخت تاسیسات گردشگری استان آماده پذیرش بیماران کرونایی در دوره نقاهت است.

مسعود حلاج پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد تخت از سوی مدیریت 42 واحد گردشگری استان برای همیاری و کمک به تقویت ظرفیت خدمات دهی حوزه بهداشت و درمان استان به این بیماران اعلام آمادگی کرده اند. وی اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای بند 2 مصوبات پنجاه و ششمین جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان گیلان و نیز اجرای دستورالعمل وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور مبنی بر استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی به منظور نقاهتگاه بیماران کرونایی و استراحتگاه کادر درمانی کشور در دستور کار این اداره کل قرار گرفت. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی بی وقفه کادر درمانی از احصا اطلاعات واحدهای گردشگری مشمول این طرح خبر داد و گفت: این واحدها شامل 20 هتل، 6 هتل آپارتمان و16 مجتمع گردشگری هستند. حلاج پور افزود: امید است با همکاری همه جانبه از سوی مردم فهیم و وظیفه شناس و مسئولان خستگی ناپذیر استان موفق به کنترل شیوع این ویروس شده و روزهای بهتری را شاهد باشیم.

16 رسته گردشگری در قالب 107 هتل، 33 هتل آپارتمان، 81 مجتمع گردشگری، 49مهمانپذیر، یک هزار و 688 خانه مسافر، 30 مجتمع سرگرمی تفریحی، 74اقامتگاه بومگردی، 360 بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و 28 اسکله گردشگری دریایی فعالیت می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*