یک‌شنبه 8 مهر 1403

2 هزار و 452 تبعه بیگانه زیر پوشش خدمات بیمه سلامت استان مرکزی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 هزار و 452 تبعه بیگانه زیر پوشش خدمات بیمه سلامت استان مرکزی است

اراک - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: 2 هزار و 452 نفر از اتباع بیگانه زیر پوشش خدمات بیمه سلامت این استان قرار دارندکه این افراد در سه شهرستان مجاز برای اتباع بیگانه استان سکونت دارند.

«محمدرضا جیریایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک‌هزار و 905 نفر از این افراد ساکن شهرستان ساوه، 220 نفر ساکن دلیجان و 327 نفر ساکن اراک هستند.

وی ادامه داد مراجعات این اتباع بیگانه زیر پوشش به مراکز درمانی استان پارسال 358 باربوده و این افراد از خدمات بخش‌های بستری، بستری موقت و داروخانه‌های طرف قرارداد این نهاد بیمه‌گر بهره‌مند شده و پنج میلیارد و 508 میلیون ریال از سوی این اداره کل برای آنان هزینه شده‌است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: اتباع بیگانه در صندوق سایر اقشار زیرپوشش اداره کل بیمه سلامت این استان قرار درند و به گروه‌های آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر دسته‌بندی شده‌اند.

جیریایی خاطرنشان کرد: گروه آسیب‌پذیر به‌صورت رایگان زیر پوشش بیمه‌ای اداره کل بیمه سلامت قرار دارند.

وی ادامه داد: حق بیمه گروه غیر آسیب‌پذیر نیز با رعایت شرط خانوار و پرداخت حق بیمه طبق مصوبه شورای عالی بیمه سلامت که امسال مابه ازای هر نفر ماهانه یک میلیون و 23 هزار و 500 ریال است از خدمات بیمه ای اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی بهره‌مند می‌شوند.

568 هزار و 530 از مردم استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*