دوشنبه 16 مهر 1403

20 هزار مدرسه در کشور پایش اجتماعی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
20 هزار مدرسه در کشور پایش اجتماعی شد

بوشهر - ایرنا - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمان حاضر از حدود 120 هزار مدرسه موجود در کشور 20 هزار مدرسه از لحاظ آسیب های اجتماعی پایش شده و مابقی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، اصغر باقرزاده روز چهارشنبه در حاشیه آیین راه اندازی خط ملی نماد در استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مسائلی که در فضاهای مختلف تربیتی باید به دنبال آن باشیم تعلیم و تربیت روحی، روانی و جسمی است که در این راستا اداره امور تربیتی، مشاوره، مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعال شده است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی خط ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) با شماره 1570 که توسط 350 مرکز مشاوره در کشور پشتیبانی می‌شود تلاش شده در سطح وسیع تری آسیب‌هایی که دانش آموزان را تهدید و در معرض خطر قرار می‌دهد، شناسایی شود.

وی ادامه داد: خط ملی نماد براساس یک شبکه رسمی و ساختارمند تلاش می‌کند با دانش آموزان و اولیای آنها ارتباط برقرار کند.

باقرزاده اظهار کرد: تلاش شده در این مراکز افراد و کارشناسان و مشاوران مجرب و کارآزموده به کار گرفته شوند و ضمن ارائه مشاوره به دانش آموزان موارد خاص نیز به متخصصان ارجاع داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: هدف از راه اندازی طرح نماد استفاده از توان سایر نهادهای مرتبط از جمله کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی است.

باقرزاده ادامه داد: در این پایش اطلاعات اولیه، وضعیت روحی و روانی دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته است که برخی از آنها نیاز به مشاوره، مداخله و ارجاع به مراکز تخصصی دارند.

سرپرست معاونت پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش افزود: با توجه به مسائلی که در اثر شیوع کرونا همه جهان را در بر گرفته برخی از آسیب‌ها در میان دانش آموزان به دلیل مواجهه کمتر مربیان، معلمان و خانواده با آنها رو به افزایش است.

وی ادامه داد: امروز به دلیل شرایط خاص پیش آمده در اثر شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری شدن آموزش‌ها گرایش دانش آموزان به سمت فضای مجازی و سرخوردگی در بین این قشر از جمعیت بیشتر شده است.

باقرزاده گفت: انتطار این است که در کنار آموزش و پرورش مابقی نهادها فرهنگی، تربیتی و اجتماعی نیز حضور داشته و زمینه ای فراهم شود که مسائل و مشکلات دانش آموزان خیلی سریع تر شناسایی و برطرف شود.

وی در باره استقبال از خط 1570 گفت: در زمان حاضر استقبال از این خط خوب است اما رسانه ها باید نسبت به معرفی این خط و تاثیرگذاری و خدماتی را که می‌تواند ارائه دهد به جامعه معرفی کنند.

باقرزاده در باره تعداد مشاوران گفت: امروز تنها 12 هزار مشاور در خدمت دانش آموزان است و برای خدمت رسانی بهتر به 50 تا60 هزار نفر نیرو نیاز است.

وی گفت: هرچند با کمبود نیرو روبرو هستیم اما خسته و ناراحت نمی‌شویم چون می‌دانیم گروه‌های جهادی و مشاوره در کنار ما هستند.

برچسب‌ها