پنج‌شنبه 19 مهر 1403

20 هزار پیش دبستانی البرز تحت پوشش آموزش مجازی قرار می گیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
20 هزار پیش دبستانی البرز تحت پوشش آموزش مجازی قرار می گیرند

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که 20 هزار پیش دبستانی پس از ثبت نام تحت پوشش خدمات آموزش مجازی مدارس استان قرار می گیرند.

سالار قاسمی روز جمعه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه والدین برای ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی به نزدیکترین مدرسه ابتدایی محل سکونت خود مراجعه کنند، اظهارداشت: با توجه به اهمیت دوره پیش دبستانی نام نویسی ازنو آموزان پیش دبستانی درقالب طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان دراین استان اجرایی شده است.

وی بیان داشت: دوره پیش دبستانی بخشی از نظام آموزش و پرورش است که با هدف آماده سازی نوآموزان برای حضور در رده های رسمی علم آموزی و مهارت پیش بینی شده است.

قاسمی یادآورشد: کودکان در دوره پیش دبستانی مهارت های خودآموزی، مسوولیت پذیری و نحوه مصرف میان وعده و مهارت های اساسی اجتماعی در یک محیط گروهی را می آموزند.

وی تصریح کرد: از مزایای پیش دبستانی این است که کودک در یک محیط دوست داشتنی و ساختار یافته با رنگ، صداها، بافت ها، طرح کلاس، فعالیت های مختلف و کتاب ها رشد می کند و مغزش به او کمک می کند تا این کدهای آشنایی راپردازش کرده و احساس امنیت و تعلق خاطر را تجربه کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در دوران کودکی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دوران نوجوانی، جوانی و بزرگسالی بوده و بسیاری از انحرافات اخلاقی ریشه در کمبودهای روحی و روانی دوران کودکی دارد، اضافه کرد: ارتباط اولیه صحیحکودکان با اجتماع الگوهای شخصیتی آینده آنان را رقم زده و برخلاف نگرش عمومی مبنی برعدم سود آوری، سرمایه گذاری در مراکز پیش دبستانی به معنای تربیت خلاق، هدفمند و آگاه آینده هر ملت و عامل بازدارنده بسیاری از آسیب هایاجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دوره پیش دبستانی یک دوره بسیارمهم در موفقیت آموزشی یک دانش آموز است زیرا دراین دوره کودکان مقدمات خواندن و نوشتن مانند تصویرخوانی، تقویت مهارت های زبانی، طبقه بندی، آمادگینوشتن، تقویت حواس دیداری، شنیداری و گفتاری در قالب فعالیت های جذاب و بانشاط و موردعلاقه کودک از قبیل نقاشی، کاردستی، شعر، قصه و آزمایش های ساده و بازی را به صورت غیرمستقیم در قالب واحدهای کار مشخص آموزش میبینند.

وی به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای جذب حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی و وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای کلیه نوآموزان پرداخت و افزود: والدیننوآموزان دارای کودک 5 سال تمام می توانند با در دست داشتن اصل و کپی شناسنامه کودک و والدین به نزدیک ترین مدرسه براساس جنسیت کودک مراجعه و ثبت نام کنند.

قاسمی عنوان کرد: دراین دوره نوآموزان پس از ثبت نام اولیه و ثبت در سناد، می توانند با عضویت درشبکه اجتماعی شاد، در کلاس های درسی مجازی از محتواهای آموزشی استفاده کنند.

وی گفت: در پایان سال تحصیلی 1400-1399 به کلیه نوآموزان شرکت کننده در پیش دبستانی غیرحضوری و رایگان، گواهی نامه اتمام دوره ارائه می گردد.

وی افزود: این شیوه نامه جدید شامل نوآموزانی که در مراکز غیردولتی و کلاس های ضمیمه مدارس دولتی ثبت نام نموده اند و اطلاعات آنان در سامانه سناد ثبت شده نمی باشد و فعالیت این مراکز همچون گذشته ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: در استان البرز بیش از 20 هزار نوآموز پیش دبستانی وجود دارد که برای جذب و اطلاع رسانی به والدین نیاز به حمایت رسانه های فعال دراین استان داریم.

آموزش مجازی پیش دبستانی ها با هدف جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزسی و پرورشی کشور، ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی و رشد همه جانبه اوان کودکی و یادگیری پیش نیازهای ورود به دبستان از طریقآموزش والدین و نوآموزان با توجه به شرایط موجود اجرایی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*