شنبه 14 مهر 1403

200 هزار نفر شامل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
200 هزار نفر شامل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌شوند

تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: حدود 200 هزار نفر شامل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌شوند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، عباس عبادی با بیان این مطلب در اجلاس روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: این قانون مصوب سال 1386 بود که اجرای آن بعد از این همه سال تاخیر از افتخارات دولت جدید است.

وی اضافه کرد: با حمایت وزیر بهداشت و هیات دولت و مجلس، ردیف بودجه 5 هزار میلیارد تومانی برای اجرای قانون تعرفه گذاری اختصاص یافته است. سال آینده این بودجه در سرانه لحاظ می شود و طبق تفاهم‌نامه با سازمان برنامه این اعتبار به بیمه می رود تا خرید خدمت را بیمه انجام دهد.

وی بیان کرد: یک بررسی آماری بر روی پرسنل پرستاری انجام شده که می تواند در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی‌ها به دانشگاه های علوم پزشکی کمک کند. بر اساس این آمار 187 هزار پرستار از مقطع کارشناسی تا دکتری در کشور داریم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت یادآور شد: 65 درصد از این افراد اختصاصا پرستار، 8 درصد اتاق عمل، 8 درصد مامایی، 3 درصد بهیار و کمک پرستار و مابقی سایرین هستند. حدود 54 درصد پرستاران رسمی و پیمانی، 46 درصد بقیه موارد شامل 17 درصد طرحی، 15 درصد قراردادی، 3.5 درصد تبصره ای، نیم درصد 89 روزه و 8 درصد شرکتی هستند.

عبادی با اعلام این که 76 درصد پرستاران زن و 24 درصد مرد هستند، گفت: سنوات خدمت 60 درصد پرستاران زیر 10 سال است، 30 درصد 11 تا 20 سال و 10 درصد بالای 20 سال سابقه خدمت دارند.

برچسب‌ها