سه‌شنبه 17 مهر 1403

200 پروژه عمرانی در عتبات عالیات در حال اجراست / آماده‌سازی ترفیع گنبد امام حسین (ع)

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
200 پروژه عمرانی در عتبات عالیات در حال اجراست / آماده‌سازی ترفیع گنبد امام حسین (ع)

گودرزی گفت: در حال حاضر 200 طرح عمرانی در عتبات عالیات در دست اجراست که یکی از آنها ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، امیدعلی گودرزی روز چهارشنبه در مراسم تکریم اعضای ستاد اربعین حسینی و موکب‌داران استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار کرد: صحن عقلیه بنی هاشم به مساحت 163 هزار متر مربع در حال ساخت است و 30 تا 40 هکتار دیگر به این طرح اضافه شده و اکنون در مرحله نازک‌کاری است.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی در بازسازی و توسعه عتبات عالیات نقش اصلی را دارد گفت: صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف نیز با 230 هزار متر مربع در چهار طبقه آماده شده است که امسال افتتاح می‌شود.

وی در ادامه افزود: ساخت گنبد جدید حرم امام حسین (ع) که به دستور سردار سلیمانی آغاز شد، در کرمان به اتمام رسید و چند ماه گذشته توسط چهار تریلی به کربلا منتقل شده است.

گودرزی با بیان اینکه از هر طرف کربلا این گنبد قابل رویت است گفت: این گنبد هفت و نیم متر از گنبد فعلی بلندتر است و تنها گنبد طلای سه پوسته جهان محسوب می‌شود.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: خراسان جنوبی چند سال اخیر رتبه اول خدمت به عتبات عالیات در بین 31 استان را داشته است و نقش اصلی در اعزام متبرعین (افراد نیکوکار) را دارد که بدون نام خدمت می‌کنند.

وی به استقرار 2 هزار و 893 موکب در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: هفت هزار و 151 تریلی و کامیون در اختیار داشتیم که محموله مواکب را منتقل می‌کردند.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با اشاره به 256 میلیون بطری آب که در ایام اربعین امسال توزیع شد، افزود: یکی از مشکلات سال‌های گذشته تامین آب و یخ بود که امسال با ذخیره‌سازی آن مشکلات کمتری داشتیم.

وی در ادامه گفت: امسال به خاطر وجود برخی مشکلات، دولت و برخی نهادهای حاکمیتی نیز در تامین نیازهای اسکان و تغذیه زائران کمک کردند اما مردمی نگهداشتن مشارکت در کمیته اسکان و تغذیه از برنامه‌های سال آینده ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

گودرزی در پایان افزایش مواکب اشتراکی با عراق را از دیگر برنامه‌ها برای اربعین سال آینده ذکر کرد و افزود: ایجاد مواکب ثابت برای ارائه خدمات، پیگیری و ثبت جایگاه حقوقی مواکب را نیز در برنامه داریم.

انتهای پیام /