جمعه 20 مهر 1403

21 هکتار از دیم‌زارهای خنداب یونجه کاری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
21 هکتار از دیم‌زارهای خنداب یونجه کاری شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنداب گفت: کشت یونجه در 21 هکتار از دیم‌زارهای کم‌بازده این شهرستان انجام شد.

«سعیدعلی پورصفری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشت یونجه در دیم‌زارهای کم‌بازده شهرستان خنداب در قالب چهار فقره قرارداد انجام شده است.

وی ادامه داد: 25 کیلوگرم بذر یونجه برای اجرای این طرح در هر هکتار از دیم‌زارهای شهرستان خنداب در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خنداب خاطرنشان کرد: کشت یونجه در دیم‌زارهای کم بازده به دلیل نیاز کم این محصول به آب، جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک، افزایش درآمدزایی و اشتغال برای جوامع محلی انجام شده است.

پور صفری، از مرمت سامانه پخش سیلاب شهری شهرستان خنداب از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی خبرداد و گفت: مرمت این سامانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال حجم عملیات خاکریزی 10 هزار و 500 متر مکعب و عملیات رگلاژ 20 هزار و 500 متر مربع انجام شده است.

وی ادامه داد: مرمت سامانه پخش سیلاب شهری شهرستان خنداب در راستای جلوگیری از جاری شدن سیلاب به حجم 40 هزار متر مکعب انجام شده است.

خنداب از شهرستان‌های 12گانه استان مرکزی است که سال 1386 از بخش به شهرستان ارتقا یافت.

*س_برچسب‌ها_س*