دوشنبه 9 مهر 1403

25 پرونده برای متخلفان فضای مجازی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
25 پرونده برای متخلفان فضای مجازی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

شهرکرد - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) چهارمحال و بختیاری گفت: 25 پرونده برای متخلفان فضای مجازی که در دوران شیوع ویروس کرونا اقدام به انتشار مطالب غیرواقعی و کذب می‌کردند، تشکیل شد.

سرهنگ مرتضی عسگری روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی این استان افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، پلیس فتا اشراف کاملی بر فضای مجازی داشت و با افرادی که در خصوص تشویش اذهان عمومی و انتشار اخبار کذب و غیرواقعی اقدام می‌کردند، برخورد قاطعانه شد.

وی ادامه داد: در همین مدت 320 نشانگاه در فضای مجازی که مطالب غیرواقعی منتشر کرده بودند، شناسایی و به 50 متخلف تذکر تلفنی داده شد.

عسگری، با بیان اینکه تعامل دانشگاه علوم پزشکی استان با رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در اطلاع‌رسانی مطلوب و جلوگیری از انتشار اخبار کذب و غیرواقعی نقش موثری داشته است، تصریح کرد: انتشار گسترده اخبار واقعی مانع شایعه‌پراکنی و اخبار نادرست می‌شود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر ضرورت ساماندهی فضای مجازی استان، افزود: پیشنهاد می‌شود فعالان فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های خود در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی تشکیل دهند، تا از این طریق بتوان از آنها در مواقع لازم حمایت کرد و مانع انتشار اخبار نادرست شد.

عسگری خاطر نشان کرد: فضای مجازی در کنار آسیب‌ها و تهدیدهایی که دارد اما ظرفیت مناسبی برای فرهنگسازی و آگاه‌سازی مردم به ویژه در کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، معتبرسازی کانال‌های فضای مجازی را از راهکارهای مقابله با متخلفان این حوزه دانست و گفت: نیاز است تا مدیران گروه‌های فضای مجازی شناسایی و ساماندهی شوند تا زمینه برای فعالیت افراد ناشناس محدود و از انتشار اخبار کذب و شایعات جلوگیری شود.

سعید صالحی افزود: برای تقویت ظرفیت‌ها و کاهش آسیب‌های فضای مجازی نیازمند ساماندهی این فضا هستیم که می‌طلبد تا دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در این خصوص همکاری و هم‌افزای داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*