یک‌شنبه 15 مهر 1403

2500 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی یزد هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
2500 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی یزد هستند

ابهت، مدیرکل بهزیستی استان یزد، گفت: 2هزار و 500 نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند که خدمات حمایتی دریافت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا ابهت در گفتگو با یزدرسا، با اشاره به وظایف بهزیستی در استان اظهار کرد: بهزیستی همچنین به ارائه خدمات حمایتی مراقبتی به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش می پردازد.

مدیرکل بهزیستی استان تعداد معلولین تحت پوشش بهزیستی را نزدیک به 30 هزار نفر ذکر کرد و گفت: بهزیستی تمام خدماتی که یک فرد برای زندگی عادی نیازمند است به علاوه خدمات درمان، توانبخشی و وسایل کمک توانبخشی را به این گروه از افراد ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه بهزیستی علاوه بر بخش حمایتی در بخش غیرحمایتی نیز وظایف و سرفصل های تخصصی دارد اظهار داشت: بهزیستی به عنوان سازمان متولی سلامت اجتماعی؛ تنها ارگانی است که ساماندهی آسیب های اجتماعی و خدمات پیشگیرانه را انجام می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: ساماندهی زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران فراری، طلاق و اعتیاد با تمام جوانب آن و مواردی از این دست در مراکز تخصصی بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط بهزیستی گفت: 127 هزار نفر در بحث پیشگیری از اعتیاد، 60 هزار نفر در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده آموزش دیده اند.

ابهت تعداد موسسه خیریه همسو با بهزیستی را 550 موسسه ذکر کرد و گفت: این موسسات علاوه بر بخش حمایتی در سرفصل های تخصصی نظیر پیشگیری از معلولیت ها، مشاوره ژنتیک و مشاوره خانواده با بهزیستی همکاری دارند.

انتهای پیام /