دوشنبه 28 خرداد 1403

3 جای خالی در لیست مسافران آمریکا؛/ العین رقیب سیتی، رئال و بایرن مونیخ می‌شود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
3 جای خالی در لیست مسافران آمریکا؛/ العین رقیب سیتی، رئال و بایرن مونیخ می‌شود

تکلیف 29 تیم از 32 باشگاه حاضر در جام جهانی باشگاه‌ها مشخص شده و العین آخرین نماینده آسیا در این تورنمنت خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، العین در فینال لیگ قهرمانان آسیا، یوکوهاما ژاپن را کنار زد و با کسب یک پیروزی دلچسب، اکنون به عنوان نماینده آسیا قرار است در مسابقات باشگاه‌های جهان آمریکا که سال 2025 برگزار می‌شود، شرکت کند و سران این تیم بنفش پوش برای حضور در این تورنمنت برنامه‌ریزی خواهند کرد. العین با قهرمانی در این دوره از مسابقات همراه با الهلال عربستان، اوراواردز ژاپن و اولسان هیوندای کره جنوبی چهار نماینده قاره آسیا در بین 32 تیمی هستند که از سراسر جهان به آمریکا سفر می‌کنند تا برای شرکت در این تورنمت خاص حضور پیدا کنند.

از آمریکای جنوبی، تیم‌های ریور پلاته، پالمیراس، فلامینگو فلومیننزه همراه با تیم مونتری مکزیک، سیاتل آمریکا و لئون مکزیک از آمریکای شمالی جواز حضور در این تورنمنت را کسب کردند. اروپا هم که 12 نماینده در این رقابت دارد، منچسترسیتی، رئال مادرید، چلسی، بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن، پورتو، بنفیکا، دورتموند، یوونتوس، اتلتیکومادرید همراه با سالزبورگ اتریش برای تصاحب جام قهرمانی رویاپردازی می‌کنند.

لازم به ذکر است شب گذشته تکلیف سهمیه تیم‌های آفریقایی نیز مشخص شد و الاهلی مصر همراه با وداد کازابلانکا مراکش، اسپرانس مراکش و مملودی آفریقا جنوبی همراه با اوکلند سیتی نیوزلند نام خود را به این لیست اضافه کرده‌اند. با تکمیل شدن قهرمان این دوره از لیبرتادورس و همچنین برترین تیم این قاره در چهار سال اخیر، میزبان مسابقات که باید یک تیم آمریکایی باشد نیز مشخص می‌شود و فیفا پس از آن زمان برگزاری مراسم قرعه‌کشی را اعلام خواهد کرد.