پنج‌شنبه 12 مهر 1403

3 مدال رنگارنگ نوجوانان تکواندو ایران در روز سوم مسابقات جهانی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
3 مدال رنگارنگ نوجوانان تکواندو ایران در روز سوم مسابقات جهانی

در ادامه چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی کره‌جنوبی در شهر «چانچئون» جریان دارد، سه نماینده کشورمان امروز پنجشنبه در اوزان 51- و 55- کیلوگرم پسران و 63- کیلوگرم دختران به مصاف رقبای خود رفتند و در نهایت موفق به کسب 3 مدال طلا، نقره و برنز شدند.

در وزن 55- کیلوگرم پسران، سینا محترمی کار خود را با برتری 2 بر صفر مقابل «ایکر سالازار» از اکوادور آغاز کرد و سپس «حسن بوهاری» از عربستان را با نتیجه مشابه از پیش‌رو برداشت. «مین کو» از کره‌جنوبی سومین حریف بود که نماینده کشورمان با ارائه یک مبارزه برتر در دو راند متوالی و با نتایج 17 بر 15 و همچنین 23 بر 18 صاحب برتری شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و در این مرحله «کولین لی» تکواندوکار کره‌ای الاصل آمریکا را در هر دو راند شکست داد به نیمه نهایی صعود کرد. وی در ادامه با پیروزی 2 بر صفر مقابل «هائوران تانگ» از چین به دیدار نهایی راه پیدا کرد. محترمی برای کسب مدال طلا به مصاف «محمود نورعلی» از قزاقستان رفت و در نهایت 2 بر یک به برتری دست یافت و به نشان زرین طلا رسید.

ساغر مرادی تنها نماینده دختران ایران در روز سوم و در وزن 63- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، «موکولینا» از لیتوانی را شکست داد و سپس «بیتاتریز وییرا» از پرتغال در کمتر از سه دقیقه و با نتایج 14 بر صفر و 12 بر صفر از پیش‌رو برداشت. مرادی در سومین مبارزه «گابریلا بلویت» از استرالیا را در دو راند پیاپی شکست داد به نیمه نهایی صعود کرد. مرادی در این مرحله هم «چنگای وانگ» از چین را شکست داد و به فینال رسید. مرادی در مبارزه پایانی «وفا مسغونی» از تونس را پیش‌رو داشت که با نتیجه 2 بر صفر باخت و نقره گرفت.

امیرمحمد نصیراحمدی در وزن 51- کیلوگرم پسران، دور نخست «تیاگو نونز» از پرتغال را 2 بر صفر از پیش‌رو برداشت و سپس با همین نتیجه «عبدالرحمان تویار» از ایتالیا پشت سر گذاشت. وی در مرحله یک هشتم نهایی «هارون سلمان زاده» از جمهوری آذربایجان را در دو راند متوالی شکست داد. نصیراحمدی در ادامه برابر «جعفر الدائوری» از اردن در حالی که راند نخست را وگذار کرده بود، دو راند بعدی را به سود خود خاتمه داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نصیر احمدی در این مرحله دو بر صفر نتیجه با «نیکولاس آریستدیس» از یونان واگذار کرد و به نشان برنز دست یافت.

تا پایان روز سوم برای تیم تکواندو نوجوانان ایران، پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیر محمد اشرافی و سینا محترمی 4 مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی یک مدال نقره و امیرمحمد نصیراحمدی یک مدال برنز به دست آورده اند. مهدی رحمتی و ساینا علیپور نیز از دور مسابقات حذف شده‌اند.