شنبه 14 مهر 1403

380 خودروی ناقض محدودیت‌های کرونایی از سوی پلیس زنجان اعمال قانون شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
380 خودروی ناقض محدودیت‌های کرونایی از سوی پلیس زنجان اعمال قانون شدند

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: از ابتدای آذر ماه تاکنون رانندگان 380 دستگاه خودرو ناقض محدودیت های کرونایی از سوی پلیس راه این استان مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

سرهنگ مهدی میناخانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جریمه های اعمال شده برای این تعداد خودرو از سوی عوامل پلیس راه این استان به صورت تسلیمی تحویل رانندگان متخلف که عمدتا نیز اصرار بر ورود به شهر زنجان را داشتند، شد.

وی با بیان اینکه آمار خودروهای اعمال قانون شده از طریق ثبت دوربین های نظارتی پلیس راه زنجان نیز رقم بالایی را دارد، اظهار داشت: رانندگان این خودروها به علت نقض محدودیت های کرونایی به 500 هزار تا یک میلیون تومان، جریمه شدند.

میناخانی افزود: هنوز طرح محدودیت های کرونایی در جاده های زنجان برداشته نشده است و رانندگان ناقض این محدودیت ها یقین بدانند که بی هیچ اغماضی، از سوی عوامل پلیس راه اعمال قانون خواهند شد.

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی این استان نسبت به قبل از اعمال محدودیت‌های کرونایی 80 درصد کاهش یافته است که این کاهش در آزادراه های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین، نسبت به جاده ترانزیت بیشتر است.

میناخانی تصریح کرد: تردد وسایط نقلیه عمومی (باری و مسافری) از مسیرهای ارتباطی زنجان هیچ منعی ندارد و آزاد است اما با این حال رفت و آمد این نوع خودروهای سنگین نیز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال بوده و آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین مجهز به 20 دستگاه دوربین ثبت تخلف برخوردار هستند.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*